vill veta lite om dessa raser
måste bara fråga är det nån som vet nåt om Teddydvärgvädur o teddylöwen? vad är detta för ras? är kass på raser

är oxå urkass på raser men tror inte att teddylöwen är en ras ;P men är inte helt säker..P
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jag kan inte mycket om dessa raser heller. Men om någon har skulle jag hemskt gärna vilja se en bild!

visst är detkrångligt:P heheh. nån som vet?
Googla ^^

Vad jag förstått så är inte teddylöwen nån ras, utan en löwen med massa päls…. Inte godkänd på utställningar heller. Någon som vet om jag har fattat rätt???
////Carro

Teddylöwen är ingen ras, utan ett hårslag? Eller något liknandet. Som en löwen (lejonhuvad) fast med tjock päls på hela kroppen?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

ok, tur att jag inte är den enda som tycker detta är krångligt;O

Haha ijag är inte haj på detta :D

Teddy är ett hårlag. Löwen är Lejonhuvad på tyska. Om man har en Lejonhuvad med Teddy päls så ska man väl ändå säga Teddylejon/lejonhuvad? Teddydvärgvädur är en dvv med längre och lite tussigare päls ^^,
Teddy är inte ett godkänt hårlag.
Har jag fel nu, Elina? xD Rätta mig! :D
Jag har också uppfattat det som att det inte är en ras utan att Teddy bara är ett namn för den långa pälsen..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
vad är de för skillnad på teddyddv och dvv fuchs då? *förvirrad*
- Mvh Emma

#10 Så är det ^^
#11 Det är väl något i pälsen isåfall. Fuchs har ju ganska tunn och väldigt mjuk päls (?) medans teddy är lite tjockare ;P
#12 ja, det borde vara något med pälsen iaf :P
- Mvh Emma
Fuch är ju också ett riktigt och godkänt päls"struktur" om man säger så, vilket teddy - enligt min uppfattning - inte är. Men jag är inte heller så insatt i det än, men det kommer artiklar, i alla fall om fuch.
#14 ja precis de vet jag, men jag skulle veta skillnaden på vad det är som gör en ddv till teddy och inte fuchs
- Mvh Emma

hahha å vad krågligt

Tror som Tilda.
Teddy: Ett hårslag, längre & tussigare päls. Inte godkänt.
Löwen: Lejonhuvad på tyska. Samma sak som lejonhuvad.
Lejonhuvad: Kanin med "lejonman" och tussig päls typ. ^^,
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Fast man använder inte namnet Löwen längre