Luktar mycket om kaninerna
I mitt rum bor mina 2 han kaniner i var sina gallerburar.
Båda är "rumsrena" och gör sina behov i en låda som finns i burarna. I lådorna har jag stl-strö i och i resten av buren har jag kutterspån.
Det är såhär att det luktar kiss i mitt rum, det kvittar om jag byter lådorna 1 gång om dagen eller var 3 dag, det luktar ändå… Jag vädrar mitt rum varge dag en stund, men så fort jag stänger fönstret så luktar det igen…
Jag har helteckningsmatta i mitt rum (den sattes ditt -08 så den är inte gammal), jag damsuger varge dag, men kan det vara så att lukten har "satt" sig där i?
Jag kan eller vågar inte ha dom ute då mina förra kaniner blev stulna sommaren 2010 och vågar inte riskera att mina nuvarande kaniner oxå blir det..
Det är inte så frächt att det luktar och inte så kul när jag är med kompisar osv 
Någon som har något tips? på vad jag kan göra för att det inte ska lukta så mycket?
_Kram Evelina
_
Efter nästan ett år utan fertila hanar blev jag (negativt) överraskad av hur mycket de faktiskt luktar.. min förra hane luktade nämligen ingenting efter sin kastrering, eftersom mycket av lukten kommer av alla hormoner. Två fertila hanar inomhus låter inte så trevligt, så jag rekommenderar kastrering, förutom lukten så försvinner ju oftast också alla "hanbeteenden".
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Håller med Kristall. Sen luktar det säkert från mattan OM det är så att de har kissat på den nån gång eller om det skvätt lite kiss på den.
Hade samma problem förut.. Har toalådor till båda kaninerna så istället för strö så har vi smådjurs strö o lukten har försvunnit helt. Har en okastrerad hane o en hona.
Jag vill inte kastrera dom.. eller iaf inte den ena kaninen…
ska prova med att köpa ströt "toa-lätt" och se om det hjälper :P
_Kram Evelina
_
Har också reagerat på hur starkt okastrerade hanar luktar. Hade en kastrerad hane förut och tänkte aldrig på någon lukt, men nu passar vi en okastrerad ung hane och jäsiken vad det luktar om hans toahörn!
Annars är mitt enda tips? att hitta Det Ultimata Ströet.
Jag tyckte att Cat's Best Öko Plus (trooor jag det hette) var överlägset när det gällde att hålla lukt borta (den lilla lukt som fanns då
).
#5: Okej, det ska jag prova! 
_Kram Evelina
_