Dina åsikter/tankar om avel
Härmar Photoniq för att hon kom på en sån bra tråd :)
Här ska alla kunna säga vad dom tycker om Avel. Ja allt bra och allt dåligt. Inga påhopp och håll er till skrivreglerna är ni snäll. Man får komentera andras svar för här ska man diskutera. :)

Jag tycker att man inte avlar för att ha kul. För att dom är små och gulliga. Det är ganska mycke jobb med en kull. Man ska vara kunnig på kaniner också. Om det blir bettfel eller dyl så ska dom avlivas. Ifall några i kullen klarar sig från det så ska dom säljas med avelsförbjud eller kastrera. Man ska tänka innan man avlar. Kolla föräldrarnas stam. Sjävklart ska man veta föräldrarnas stam. T.ex Min kanin han är köpt på djuraffär så jag vet inte hans stam så han kommer jag inte avla på. Jag tycker också att man ha ett syfte att avla för t.ex hoppning, bra kropp, ny färg m.m

*putt*
Okej.. Jag tycker att det är viktigt att man vet mycket om kaniner och känner att man skulle klara av en kull. Att man gör det seriöst och har köpare till sina ungar, Men!
Men jag tycker det är helt okej Att ta en kull för sitt eget nöje (vilket det finns många som inte tycker). För att ha fått uppleva det och för att se en kull växa upp. Men som jag skrev tidigare så tycker jag absolut inte att man ska göra det utan tillräckligt med kunskap eller utan att vara säker på att alla ungar får hem, eller att man i så fall själv är säker på att kunna behålla dom. Friska kaniner är ett måste. Men om man uppfyller dom kraven tycker jag att man kan få göra det för att det är "roligt" helt enkelt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]