Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 2942 ggr
aede
0

(k) dvärgvädurshane i Umeå

Hej!

Sedan min dvärgvädurshona Milla somnade in för drygt 1 år sedan har jag verkligen saknat sällskapet av en ullig liten nin! Jag bor i Umeå och har upptäckt att utbudet här inte är enormt, och definitivt inte vintertid.

Jag söker en dvärgvädurshane, helst en unge. Färg spelar ingen roll. Kommer inte avlas på eller hopptränas. Ren sällskapskanin och därmed är temperamentet det viktigaste, vill ha en kanin som blivit hanterad, som är nyfiken, snäll och kelig.

Kommer bo inne, ha en bur med ständigt öppen lucka (alltså lösspringande) som min förra kanin.

Vill att kaninen ska finnas i Umeå eller några mil utanför.

MVH Anna Holmström

conejos
0

Hejsan,jag har en dvv/holländsk kanin unge kvar.Han är supersnäll och social.Kan hoppas med men passar nog bäst som kelkanin.Jag bor nära umeå :) mer info finns på:

sofieskaniner.weebly.com

på till salu

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

aede
0

Tack så mkt! synd att han var uppfödd ute, annars hade det ju varit intressant förstås. Hoppas du hittar ngn lämplig köpare åt honom!

Workingdog
0

Förlåt att jag "lägger" mig i, men man kan ta in en utekanin :) Det har jag gjort i år och det har absolut inte varit några problem :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

aede
0

verkar råda olika meningar om det där, jag har aldrig testat så måste säga att jag inte har ngn egen erfarenhet av det. Men när en del säger att man inte ska göra det har jag inte vågat ta några risker. Men frågan är, när det är t ex så kallt som -15 som det mkt väl kan vara på vintern, hur reagerar kaninen på den värmeskillnaden? innebär 35 graders skillnad…är stor skillnad från om det är nollgradigt…men kanske funkar ändå?

någon som har erfarenhet av att det inte fungerat att ta in en utekanin på vintern?

[Nalle-]
0

Har också hört olika och jag har ingen aning om hur det egentligen ligger till, tyvärr. Du kommer nog inte få något riktigt svar här heller, för alla säger olika haha.
Kul att du bor i Umeå, det gör jag med.

aede
0

Då får man nog helt enkelt gå efter uppfödarens önskemål antar jag när det gäller att ta in kaniner!

ja vad roligt med lite norrländskt folk :) är så synd att det är svårt att hitta kaniner här uppe, och på vintern är det ännu värre. Finns en del i skellefteå har jag sett men jag vill så gärna se kaninen innan köp och få bilda mig en uppfattning om temperament osv och då känns det lite drygt att köra 26 mil tur och retur om man inte vet om det blir ngt köp.

nåväl, skam den som ger sig!

[Nalle-]
0

Det tycker jag låter väldigt klokt :)
Du hittar nog kaninen för dig tillslut ska du se!