Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3231 ggr
[C-Hussan]
0

Vad kan jag göra???

Har en kanin - blandras - som är ca 1 1/2 år nu. Han visar alla tecken på att kunna vara en superhoppare men det går inte att vänja honom vid sele. Det går inte ens att få på honom selen. Saken blir heller inte lättare av att han avskyr att bli upplyft. Han är inte rädd, utan verkar innerligt avsky det.

Så länge man inte försöker lyfta honom är han en supergosig kanin som älskar att bli klappad och kliad.

Är det någon som har varit med om något liknande och hur löste ni det? går det att göra något?

Jag har verkligen försökt vänja honom vid att bli lyft - det resulterade dock i att han började bli aggresiv när man kom i närheten.

Snälla hjälp mig.

[_annaH]
0

hade samma problem med min hona. Va jätte svårt att ta på henne selen, tillslut tog jag fram en morot så hon fick gnaga på den, o då passa ja på att sätta på henne selen, funkade jätte bra :D Sen märkte hon knappt att hon hade på sig den :) Hur länge har du haft han och tränat?

Tror det tar lång tid att träna kaniner. Många säger att man ska börja träna dom med sele vid 3månaders ålder.

Har 2 selar, en röd o en svart. Exakt likadana, samma märke osv. Köpte den svara till hanen, men när jag tagit på han den röda selen så vägrar han att röra sig, han sitter bara o ser sur ut. Men den svarta selen funkar super haha !

Så prova att ge han något han gillar o sen sätter du på han den, tänk på att va lugn o inga hastiga rörelser! För det kan skrämma kaninen!

[C-Hussan]
0

Jag har haft honom sen han var ca 3 månader och började träna på lyft och sele direkt. Dom få gånger jag fått på selen verkar han inte märka av den alls.

Jag får prova med muttricket - Bellmans favorit är äpple.