sjuk film!
http://www.youtube.com/watch?v=FMO8W7bkSw4
inte sjukt att man rakar den utan kolla sättet som dom har bindit den! man blir så ledsen…
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Vad heter filmen på youtube? Länken fuka tyvärr inte för mig
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Åh fy, rena djurplågeriet! Först trodde jag att det var en filt eller något som låg där, i och med att det var så stilla. Men sen så ser man ju tassarna… Ush.
1# Den heter Rakad Kanin..
Eh… Men vad i helvete?
ja va fan så sjukt!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Men shit asså! Hur kan man göra något sådant!? 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Det är ju inte mycket bättre när en del rakar sina får heller så.. två personer får hålla fast den medans en rakar av ullen har jag själv sett, med egna ögon.
Får är helt annat. Dom band juh fast kaninen helt sjukt!
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
#7 Får är som sagt en helt annan sak…
När vi klipper våra får så är vi en som håller (har halsen mellan benen) och en som klipper.
Fåren står helt lugnt och idisslar, då de är väldigt vana vid åtminstone mig.
När vi klipper magen så sitter fåret på rumpan med ryggen mot den som klipper.
Inga problem.
Men detta? En STRESSAD kanin som andas extremt häftigt…
Ingen skulle komma på tanken att sätta fast ett får på det där sättet.
Har sett när dom rakar en alpacka på liknade sätt (i usa).. :( så jävla sjukt..
MVH John
Tyvärr ja..
MVH John
Men herregud-.- det är jätte vanligt att raka angora kaninerna på det där visset i vissa länder. kollar man på den riktiga filmen där man ser när dom "binder" upp kaninen så ser man att dom knyter jätte löst. Och att kaninen ligger stilla..
#14 Det gissade jag personligen på. :P

Tycker synd om kaninen, kan man inte vara två och hjälpas åt att hålla fast kaninen på ett lämpligare sätt?
#14 Kan du länka till den? hittar den inte…
MVH Erika :)
#14 Som jag ser det så finns det inget som kan rättfärdiga en sån behandling av ett djur. För mig kvittar det om kaninen ligger som en klubbad säl, man gör inte så.
Påminner väldigt mkt om streckbänken som var ett vanligt tortyrredskap innan människan visste bättre.
Det går uppenbarligen alldeles utmärkt att klippa med kaninen sittande på ett bord, ala pudel. Så jag ser ingen anledning att göra annorlunda.
det ser ju ut som att den är sövd också, men hur svårt är det att hålla kaninen istället?
nej usch -.-'
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#17 Jag sa inte att jag tycker det är en bra metod och själv klipper jag ju mina kaniner i knätt som alla andra i sverige men samtidigt tänk dig att du har runt 500 kaniner. Och du ska klippa 50 om dagen? Det dom gör på filmen tar 2min per kanin. Men aja jag ska inte lägga mig i mer xD
Jo nicklas du får prata och ha en åsikt :)
Jag förstår varför människan bygger en sån maskin i ett vinstdrivande syfte. Denna typ av djurbehandling där finull (angora,alpacka) eller dun används ska det gå fort. För att tjäna pengar.
MVH John