Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 5532 ggr
Jeppo
0

Tiara har börjat boa!

ÅHHH!

Sitter här nu och kollar när Tiara boar för fullt i sin bur :D hon springer fram och tillbaka och hämtar massa hö i munnen! så otroligt mysigt att se :D Hon är beräknad att föda den 21 Januari alltså på Fredag, så vi får se om hon prickar rätt dag eller om det blir tidigare/senare :D

Hahaha och den blivande pappan sitter bara brevid i sin bur och fattar inget vrf jag e så glad Tungan ute

Fridaaaa
0

Skoj! Kommer nog vilken dag som helst nu ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jeppo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja :D!!! haha jag typ spricker här ! Lilla Tiara :')

Heheh nu ligger hon och vilar för att ha boat rätt länge :P och boet börja likna ett bo! :D så duktig är hon. :)

Ursäkta benet i bakgrunden x)

//Yambos kaniner

[nataschaj]
0

Nämen gud vad fin hon är!

Va heter färgen/teckningen?

Hur ser pappan ut??

Ur sööööööt!

Jeppo
0

heheh ja hon är suuper söt! har fått några kort på henne med massa hö i munnen :'D! Dock hittar jag inte sladden till datan så kan inte visa bilderna :( men ska leta!

Tiaras teckning heter brun Zobel siames och pappan heter Jeppe och är vit blåögd :D

[nataschaj]
0

4 sån färg måste ja ha nån gång i framtiden på en dvv!, skit snygg, längtar te ungarna kommer så man får se va de blir för nåra.. :P

[Djurlinnea]
0

ÅhH! :D Gud vad kul! :D

Jeppo
0

#5 hehe ja det är en otroligt snygg färg :D ja :D blir väll antagligen bruna zobel siameser med wiener eller något liknande, sjukt gulligt :D!

Jeppo
0

Shit.

Sen halv 7 ungefär, Så har Tiara dragit päls! Nu har hon dragit rätt mycket päls och håller på att fixa boet. Hon vilar, drar mer och fixar :D hon sitter rätt mycket i boet med och putsar sig, drar päls bäddar osv.

Så snart borde dom små komma! Vet en som iallfall inte kommer kunna somna inatt (;

Idag är det dag 28 för henne. På fredag 1månad Så dom kan ju komma vilken dag som helst! Antagligen imorgon kväll/natt. Men kommer nog ändå inte kunna sluta titta på henne.

Självklart håller jag inte på med henne och är där hela tiden. utan sitter på avstånd kollar, det är lungt i rummet och snart nersläckt så allt kommer va som vanligt för henne :)

Jeppo
0

En unge född! :D kl 21.48 kom första den 19Januari :D

Får se om det kommer fler :)

[nataschaj]
0

wwowoooohhhhooooo va kul! spännande!

Jeppo
0

Ja :D:D! nu tror jag att unge 2 är på G för hon sitter vid boet igen efter typ 10min ätande av hö och drickande av vatten :)

Arrowhead
0

Åh, gud va gulligt, vi måste få bilder sen :D

Jeppo
0

Själv klart :D!! Hon diade precis den lilla ungen! :)

mjuhm
0

Ååh, gud så spännande med små tossar! :D

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[sstorm]
0

Du borde nog inte störa henne om du tror hon fortfarande föder, honan kan bli stressad och äta upp eller skada ungarna och de vore ju tråkigt… Lycka till med bebisen/bebisarna!

Jeppo
0

Jag stör henne inte, utan har bara tittat till 1 gång och fyllt på vattnet :)

[nataschaj]
0

Längtar! ja e helkt till mig fast de inte e min hona å de hahaha

Kickan90
0

kul =)
Vill gärna se bilder sen ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

kyrkeliden
0

å finns inget mer spännande och förväntanfullt än när honorna börjar boa och man skulle kunna sitta o titta i timtal ;)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

lukasfelix
0

När min hona började boa så gick det undan, min sambo såg när hon började och gick iväg en stund typ 20 minuter för att lämna henne ifred och när hon kom tillbaka hade hon fått fem stycken ungar

Jenniebreen
0

Hur många blev det? :D

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

Jeppo
0

heheh :D

Hon fick först 1, som tyvörr dog på morgonen den 20. Men idag när jag skulle ge henne mat så sg jag att det rörde sig i boet! 1dygn senare hade hon fött 3 st bebisar :'D

Dom föddes den 21Januari på natten, 3 st alla levde när jag gick till skolan så får kolla till dom när jag kommer hem! hoppas alla små överlever :''D <3

EvelinaS-L
0

Grattis Grattis Skrattande!
Beklagar unge 1 som dogRynkar på näsan

Längtar efter bilderOskyldig

_Kram Evelina
_

[Luppa]
0

Grattis!
Men måste bara fråga varför hon inte har någon bolåda? Det är lag på att honan ska ha en låda fram till ungarna är 4 v, minst.

Jeppo
0

Tack! ja R.i.p för den lille :( <3

#24 hon har bolåda :P lyfte bara bort den för att kolla ^^

[Luppa]
0

#25 OK. Såg inte ut så på bilderna iom att boet var bredvid toan.

Jeppo
0

#26 Jupp :)