Viltgrå Dvärgvädur- fantastisk typ?
Är det bara jag som tycker att viltgrå Dvärgvädur ser otroligt maffig och kompakt ut? Snyggt huvud och kropp- SNYGGT!!! Helt enkelt.. 
Jag är inget större fan av själva färgen men kroppen.. 
Är det så att Viltgrå Dvärgvädur är snyggare rent generellt eller är det bara färgteckningen som gör kropps-linjerna mer rättvisa?
Vad anser ni?
jag tycker att dom oftast ser mer kompakt ut alltså ungefär som ett mopshuvud xD haha!
men håller med dig om att se ser maffiga ut.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Jo de är ur-läckra, tror jag vill ha en sån =D
kanske en del tyskimport + linjeavel som gjort dem så maffiga o små..
Tycker även att vit b.ö på Dvärgvädurar ser otroligt snyggt ut! små tjockisar med maffigt runt huvud! :)
Jag tror det handlar mer om att man avlat på viltgrå mycket längre och därför kommit längre.
Vissa färger har inte haft lika många uppfödare lika länge och har då inte kommit lika långt.
Jag tycker det finns maffiga kaniner av många färger; viltgrå, vit blåögd, blå, svart osv.
Det är nog mer vilken typ man väljer att avla på och hur pass "homogena" de är i linjerna.
Tycker att dom är väldigt små och runda… ja lite kompakta kanske men uhh vad vackra dom är
Jag älskar viltgrå frassar! Och just då de riktigt bulliga och kompakta individerna… 
Tror det är som Ninni säger, att de har haft fler uppfödare som avlat på den färgen. Älskar typen och kroppen på dem, bulliga och härliga! Skulle gärna ha det på fler färger bland Dvärgvädurana.
Ljustadalens kaningård