Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 187 ggr
myriis
0

Varför skaffade ni kanin?

Ja, varför skaffade ni en kanin? =)

myriis
0

Min hamster hade nyligen dött och jag var väldigt ledsen. Funderade länge på att skaffa en ny hamster, men det blev aldrig av.
Några månader senare var jag fortfarande lite ledsen, och min faster frågade om jag inte ville ha ett nytt djur. Och ja, så blev det kanin :P

Lotta_A
0

Jag hade inte haft något djur på ett år eller så och efter ett tag blir det hemskt tomt så jag letade lite granna på internett efter djur som behövde nya hem. och så hittade jag Molle, han och hans sykon var tvugna att flytta för dom hade för många kaniner på gården. Om ingen tog emot dom skulle dom avlivas.

Molle var så fin och jag föll pladask. Nästa dag åkte jag och hämtade honom..

Keligast
0

jag och min syster fick varsin kanin när vårt marsvin dog. senare efter ett år fick jag båda kaninerna (en lever fortafarnde) Mimmi 7år till sommarn. sen efter några år skaffade jag marsvin igen men den dog i sjukdom :'( och då kom surprise in i bilden ;D älskar han!

tillan_93
0

min hamster dog och jag hade velat ha en kanin sååå länge!  jag o min mamma åkte o tittade på en uppfödning meningen var inte att köpa nån bara att titta. jag fastnade direkt för holger.  sedan efter ett par dagar fyllde jag år o gissa om jag blev överaskad när ute iträdgårde där stod en kanin bur med min älskling:P  =D

Zvintos
0

Var hos en kompis, när en annan kompis ringde. Hon kände någon som ville bli av med sin kanin. Om ingen ville ha honom så skulle han avlivas. Det var en hermelinhane på 3 år. Ringde mamma och hon sa ja. Glad Det föll sig ganska naturligt att skaffa en egen kanin, då vi alltid haft kanin i familjen.

[mjuue]
0

Jag har haft en kanin förut och ville ha en som ersatte honom :) Det var ett litet tag när jag inte hade nån… och märkte att jag saknade en kanin i huset..

KvirrZ
0

Hade en hermelinkille när jag var liten sen fick jag hamster när han dog, sen när hamstern dog fick jag kanin igen :)

Många här som fick kaninen efter hamstern :P

- Mvh Emma

[Quellii]
0

Min förska kanin skaffade jag bara av en slump xD Men jag visste knappt något om kaniner, så jag läste och läste om dom, när jag hade honom så märkte jag bara att kaniner är ett underbart djur :)

Nu ska jag skaffa en kanin för att jag saknat det på nått sätt, så i slutet av April kommer en Jätte hem till mig :)

Frida
0

Min sambo och jag flyttade isär så helt plötsligt var jag ensam i en stor lägenhet. Kände att jag behövde sällskap så jag funderade på det ena djuret efter det andra innan jag bestämde mig för att en dvv skulle passa mig utmärkt.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Aourora
0

Fick min första kanin Pelle, när jag var tre år, på min födelsedag. Mina föräldrar och min storasyster var såklart berädda att göra allt som rörde akaninens skötsel mm. Men jag har fått höra att jag tog hand om honom nästan helt själv, jag ville det och jag fick hjälp ibland när jag behövde det. Sen dess har jag haft kanin, och jag älskar dem såå mkt så jag skulle inte klara mig utan dem, därför har jag kanin.

[Niike]
0

Har haft kaniner hela livet.

angel_saga
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min förra rymde adradan så vi köpte 2 nya sötingar

ciss
0

12# Underbara kaniner!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Prizma_o_Kristall
0

Familjens första kaniner var 2 fransk vädurshonor. De grävde sig alltid ut ur sina burar och ville inte vara instängda. Så de fick springa lösa på trädgården året om. De rymde aldrig trots att vi bor vid skogen. Det var tur att de inte rymde eftersom att vi bor vid en stor väg. De kaninerna hette Emily och Stampelina. När de kaninerna hade dött båda två sa vi i familjen att vi inte skulle ha fler kaniner. Men inte alls långt efter blev saknaden så stor att vi köpte 2 kaninungar. Jag kommer inte ihåg deras namn. Den ena rymde ur sin bur och tyvärr hann min katt få tag på henne innan jag fick det… Gråter Den andra kaninen hade vi i nåt år. Den bröt benet så illa efter att ha fastnat nån stans att vi fick avliva henne. Efter de kaninerna köpte vi 2 kaniner till, en hette snövit och en gumman. Sedan kom en kompis och sa att hon inte kunde ha kvar sina 2 kaninhanar Kotten och Gubben. Då tog vi hand om dem med. Så då hade vi 4:a kaniner. Inte långt efter det så rymde Kotten och blev påkörd av en bil mitt på natten. Snövit fick magproblem efter att ha ätit kålrot som vi fick med Kotten och Gubben när vi fick dem. Snövit dog tyvärr hon oxå… Gråter Då hade vi bara Gubben och Gumman kvar… De fick 3 ungar, 1 av dem behöll vi och 2 sålde vi. Den vi behöll döpte vi till Skippy. Samma år fick Gumman cancer och vi fick avliva henne. Sedan året efter fick vi tillbaka en av kaninungarna, som var en hane… Han hade fått ungar med sin syster och vi fick en av ungarna oxå. Pappan fick heta Skutt och ungen fick heta Pelle. Pelle dog när han var ung, jag var ute och gick med honom i sele och koppel när karbinhaken på selen gick sönder så att kaninen rymde. Han sprang rakt ut i vattnet i en stor dam som vi gick ijämte och drunknade. Jag blev helt förtvivlad….. Gråter

Då hade vi 3 kaniner kvar. Skippy, Skutt och Gubben. Efter ytterligare några år fick jag en kanin från en kompis som hette Puffa. Henne hade jag ett par månader, innan hon vandrade vidare till regnbågens bro. Hon var redan flera år när jag fick henne. År 2006 fick jag en kaninunge av en kompis som jag döpte till Figaro. Han är blandning mellan Teddylöwen och löwen. Den 10:e februari 2007 dog Skippy i en ålder av 5,5 år lungt i sin sömn… I mitten av mars i år fick jag Figaros syster av min kompis oxå eftersom att de ska flytta och inte kan ha med sig alla sina kaniner. Så nu har jag 4 st kaniner, Gubben (8år) Skutt (6år) Figaro (1år) och Schneewitchen(1år). Jag har kaniner för att jag tycker de är så faschinerande och intelligenta djur. De är mina vänner. Skrattande

myriis
0

#14: Stackare =/ Jobbig att uppelva så många förluster.

twinnie
0

Såg honom i djuraffären och blev råkär. ;)

KajsaM
0

Har alltid viljat ha en kanin men har tyvär varit allergisk. Men förra sommaren köpte min farmor han till mig :)