Jag vet inte vad som är bra?
Nu behöver jag hjälp från alla er där ute.
Jag vet inte direkt vad jag ska ge min kanin så hon mår så bra som bara hon kan må. Just nu ger jag hö 2 gånger om dagen. Pellets med c-vitamin ELLER kanin och marsvinsblanding ( har marsvin också ). Det säger såklart djuraffäen är bäst.. Men jag vågar inte lita på djuraffären.. Sen frukt och grönsaker var tredje dag ungefär. Skulle ni kunna skriva en matsedel om vad ni ger era kaniner? Eller om ni blandar eget?
mvh Therese med kaninen Sophie.
tack på förhand!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Gnagarblandning är inte bra för kaniner.Det är bättre med pellets som finns på tex på granngården. Dem ska ha fri tillgång till hö.
Jag ger mina, på morgonen på fyllning av hö, vatten, på eftermiddagen, på fyllning av vatten hö, så får de grenar. Och på kvällen får dem stampe pellets blandat med Rabbit Royal.
Lycka Till!
Vart finns det å köpa stampe pellets och Rabbit Royal? 
Är det på nån granngård man kan köpa de?
kram / therese&sophie
#2: Stampe finns på Granngården.
Rabbit Royale finns inte på lika många ställen, men djurmagazinet brukar ha i lösvikt eller stor säck.
Annars går det att köpa på foderakuten.se
ja, stampe, Carrier mm finns att köpa på granngården. Jag beställer rabbit Royal på foderakuten:)
Jag ger mina kaniner hö (fri tillgång naturligtvis) och olika sorters grönsaker, varje dag. De är kanonfina i hull och päls (Y)
Som sagt ska kaniner ha fri tillgång på hö. Dem ska även ha flera olika sortes grönsaker och örter varje dag, såsom grön paprika, gurka, persilja, bladspenat, morötter, ruccolasallad och brysselkål (liten mängd).
OBS, man ska inte ge dem frysta saker, endast färskt.
Frukt ska dem ha max 1 g. i veckan. Och då i liten mängd, eftersom det är sött.
Hon har alltid fri tillgång till hö ju. Vatten bytes två gånger per dag.
Men varför jag ger henne grönsaker var tredje dag är för att jag har hört att det kan få diarré p.g.a grönsaker frukt osv. Men det verkar tydligen inte vara sant?
#7: De kan bli dåliga i magen om man ger för mycket och de inte är vana.
Men även om man ex ger för mycket gurka eller sallad, då det innehåller i princip bara vatten.
De kan få diarré om de inte är vana vid grönsaker och får väldigt mycket. Man frå introducera långsamt
Min ena hane fick diarréer i början eftersom han flyttade in med min äldre hane och jag gav dom ungefär lika mycket grönsaker som jag brukade ge och det var för mycket för den nye, som aldrig ätit grönsak (tror jag inte för han var från djuraffär) så då fick jag ta bort grönsakerna helt och bara ge jättelite till en början och öka långsamt. Nu har han inga problem med grönsaker :)
Frukt vet jag inte, men du behöver ju inte ge det var 3de dag. Frukt är väldigt sött som sagt, och kan fräta på tänderna har jag hört. Och örter är precis lika viktigt som grönsaker.
#11: Nej så söt! 
#12 Ja, hon är verkligen underbart söt
!
Ni får ursäkta mitt rum