Berätta lite om era kaniner :-))
Berätta lite om era kaniner, och vad som är så speciellt med dom 
Allt är speciellt med Nougat! Hur hon kom hit (sitt 4e hem, mindre än ett år gammal och dräktig med 10 fina friska ungar, efter en annons om reptilfoder…). Hur hon beter sig (är hon en katt eller hund?…)! Världens goaste kanin, hos mig stannar hon resten av sitt liv!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
#1 Åh låter som en mysig kanin 
Min lilla kanin är nog den mest nyfiknaste kaninen jag nånsin haft! Hon är väldigt rädd av sig fortfarande men om nånting verkar läskigt för henne så måste hon fram o titta och sträcker ut sig istället för att hoppa fram dit, inte så kelig men man kan inte låta bli att titta på henne! Det som är så speciellt med henne är nog hennes nyfikenhet! Allt som verkar läskigt ska hon titta på!
Oj jag har ju 6 kaniner, ska berätta om alla när jag har lite tid!:)
Vad är speciellt med Bosse?
Hans otroliga lugn är väl det som utmärker honom mest faktiskt.
Han bryr sig föga om när vår 8 månaders unghund försöker få honom att leka.
Han är underbar på alla sätt och vis. 

Katja är extremt matglad, och blir så exalterad när hon ska få något gott, att hon inte hittar den.
Hon är jättenyfiken, ska kolla läget med allt. Och alltid vara i vägen när jag pysslar med något "spännande". :D
Alex
Nog världens mysigaste kanin :) Han accepterar typ allt man gör, gillar att ligga på rygg i famnen. Handmatat med flaska sedan han var några dagar gammal av min mamma :) Så lite speciell är han. Son till Joker (som tyvärr avlivades 2010). Lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin. Född 090811 hemma hos min mamma.
Flizan
Dotter till Alex. Mysig tjej med MYCKET päls. Lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin. Född hos min mamma. Bor just nu inne. Gillar att skutta omkring i huset och retas lite med hunden och katterna :)
Albin
Vår Belgiska jätte (ev en annan ras med). Född maj 2008. Nyfiken kille som gärna kommer skuttandes men gillar inte att vara i famnen. Bor ute i en stor bod (ni kan läsa mer om honom på Månadens Kanin December på jättekanin.ifokus)
Tufsan
Lejonhuvad dvv. Född 2006 tror vi, omplaceringskanin. Jättelugn och snäll men full rulle i sele! :) Lite tjock om magen med full rulle ändå :)
(bilden är på Flizan i höstas)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det som är speciellt med Charlie är nog hur klumpig han är!
Han ska samtidigt vara så imponerande stilig för Vilda som han bor ihop med.
Att komma in i en vante ser han som en utmaning, och så blir han så himla sur om det inte går. När han gör sina glädjeskutt och rus i hagen, så slutar han inte springa förens han har sprungit in i antingen en hink, gren eller snöhög. Ibland har det hänt att han blir så uppspelt när jag kommer till hagen med mat, att han springer rakt in i kompostgallret.
Han ska även vara så nära som möjligt. Hellst sitter han i nacken och gosar in sig i håret. Och maten ska han alltid ha fört såklart