Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3057 ggr
infinityflames
0

Tvinga att gå på golvet?

en lite udda fråga kanske. Men är det okej att tvinga kaninen att vara ute på golvet. Har precis tagit ut henne men hon vill bara gå in i buren igen. Så har stängt den :)

LillensMamma
0

Tycker absolut inte att du ska stänga dörren till buren!!!

Buren är kaninens rum, dens trygghet! Han/hon måste alltid ha möjlighet att "komma undan".

Är det en ny kanin så låt den vänla sig några dagar vid miljön då kommer den automatiskt bli nyfiken på omjuvningen och viljan och nyfikenheten kommer att ta överhanden! :)

Fridaaaa
0

Kaninen måste få komma ut & röra sig, kan inte sitta i buren hela tiden:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Luppa]
0

Låt burdörren vara öppen i stället så kommer hon nog ut så småningom ;)

infinityflames
0

jag har haft henne i ett och ett halvt år. Hon verkar bara vara väldigt fäst vid sin bur. och jag kan ha buren öppen en hel dag och hon går inte ut.

Fridaaaa
0

#4 Då måste du ha henne på golvet med stängd bur, för ingen kanin mår bra av att vara i en bur hela dagarna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

infinityflames
0

jo det är de jag tycker också :)

pepsigumman
0

Tvinga henne inte att vara på golvet, utan locka henne med godis eller hennes favorit grönsak o när hon kommer till dig så belöna henne. Hon känner sig ju trygg i sin bur o den borde du ALDRIG stänga, ha sele eller något på henne och gå runt där buren inte finns i sikte, men ta ca 5 min varje dag o belöna henne så hon vet att det inte är farligt att vara ute på golvet, så småningom så kommer hon att vänja sig vid att vara lös på golvet, ge det bara lite tid så kommer det Glad

[Emma--]
0

Hur ser golvet ut? Kan det vara så att hon tycker det är obehagligt?

Vi människor kanske inte upplever golvet som halt, men kaninen kan göra det ändå.

Det kan vara väldigt olika från kanin till kanin också. Min ena skulle kunna springa runt i hela lägenheten utan problem medans den andra verkar vilja ha en "säkrare" yta under tassarna. Hon kan gå på golvet, men hon håller sig till mattorna för det mesta.

LucyLove
0

Ha burdörren öppen. Buren ska vara platsen där de kan känna sig trygga osv.
Vill hon in dit tycker hon antingen att det är obehagligt på golvet eller bara inte vill :) Testa att lägga in en matta och se om hon endast går på den isf.
Om så i fallet, är det antagligen golvet som kaninen upplever som halt och obehagligt.

gaabriellaaa
0

Min kompis "tvingade" sin kanin att gå på golvet, eller ja hon satte ut den på en matta och stängde buren, vet inte riktigt vad jag tycker om det men nu älskar kaninen att vara ute, den springer ut så snart den kan istället.

pepsigumman
0

#10 kanske funkar på vissa kaniner, men det går inte att tvinga alla kaniner, som några sagt ovanför, hon tkr väll bara att det e obehagligt att va ute på golvet, fast sånt kanske man ska lära dom som ungar Obestämd?