Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 6018 ggr
[Becca-]
0

Era värsta kaninspekulanter?

Snor ideèn ifrån Hermelinkanin.ifokus.
Har du någon gång råkat ut för konstiga frågor eller samtal?
Att folk ringer mitt på natten, eller något annat?
Skriv och berätta!

Zvintos
0

Har nog varit relativt förskonad från jobbiga kaninspekulanter.
Det "värsta" jag varit med om är köpare som sagt de ska komma dagen efter och köpa kaninen, men sedan inte hör av sig något mer.

Linnet
0

Jo ibland ringer det folk som bara vill driva med en, men man fattar det ganska snabbt och kan spela med.

Inaarah
0

Tja, det har hänt att folk ringt mig halv tolv en vardagskväll och frågat efter om kaninerna är kvar osv. Det är rätt sjukt att ringa sådana tider. Andra gånger är det ju folk som driver, men man förstår rätt snabbt och då är det, ja, bara att spela med.

Rabbitzz
0

Ähm, har bara haft kompisar som frågat riktigt DUMMA frågor. Som:

-Vad är det för djur?

Eller:

-Vilken soppa!

Eller:

-GILLAR DU KANINER? DET ÄR JU FAN TÖNTIGT!

sjukt irriterat på sånna frågor! Alltså, min brorsas kompisar brukar ställa sånna frågor till mig ^^

[Becca-]
0

Ja, vilka folk det finns :)

SuperLivis
0

Jag har inte , men min kompis har (när jag sov över hemma hos henne). Runt ett på natten när vi tittade på film så ringde en man som verkade lite full och frågade; "Är kaninj*veln kvar? Jag bor här nära och min orm är hungrig!!!!". Ursäkta språket men det var så han sa ..  Min kompis gav telefonen till sin mamma som sa att de inte var intresserade ;/

Emma-lundqv
0

Det mest konstiga samtal jag fått var av en utlänsk man som inte kunde svenska så bra. Jag hade ute en kull på fyra ungar på annons. Det första han frågar är om han kunde få alla fyra kaniner för 100 kr, och om det följer med bur i det priset. Mitt svar var såklart nej, och då undrar han om man "kan ha den på snöret"?

Jag avslutade samtalet illa kvickt..

[Wera]
0

Mitt konstigaste var då jag hade ut annons om olika kaniner samt intresseannons om en planerad kull där jag hade bild på föräldrarna.

En liten pojke med brytning på kanske 8-10 år ringer själv och frågar om honan jag hade till salu var kvar, jag sa nej (hon var kvar men vela inte sälja till en 8 årig pojke) då fråga han om den andre kaninen på bilden var kvar. (Den var inte ens till salu för det var inte min kanin, en av föräldrarna till planerad kull) jag sa nej och han frågade även om jag kunde SKJUTSA den ÅT HONOM till Jönköping och jag finns i Dalarna?? Bara för jag skrivit att jag kunde fixa transport till ex. Göteborg. Jag frågade även om jag kunde få tala med hans förälder men hon sa inte någonting och jag förstod ingenting ut av vad hon sa.

På tal om konstiga spekulanter, handlar inte om kaniner. Men jag sålde en dvärgget och en gubbe med brytning ringer och frågar om man kan rida på den och ha den till sina barn som en slags "häst"??

imsuchadiva
0

Var en tjej ( här inne ) som tingade en kanin av mig, jag hade ordant med transport och allt. Dagen efter hör hon av sig och säger att hon inte kan ta kaninen, för hon trodde att dagen då den skulle komma till henne var på en helg. Så jag skulle betala tillbaka pengarna ( betala allt på en gång.) Och när jag inte tänkte betala tillbaka tingningsavgiften började hon och hennes mamma att hota med att de skulle tala om för alla vilken dålig uppfödare jag var, att jag lurade folk på pengar.

[Wera]
0

#9 Haha löjligt. :S

[Becca-]
0

Intressanta, och knäppa samtal alla får!
Någon mer som vill dela med sig av sina konstiga kaninspekulant- situationer? :)

Workingdog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inte haft någon om kaniner men därimot om ett marsvin. Vi födde upp Skinny (nakenmarsvin) och så ringer det en kille och säger " finns flodhästarna kvar?" " flodhästar, nee vi har inga flodhästar?" " Jo jag såg dom på annons på blocket, det är små flodhästar" " aha dom flodhästarna, nej vi har inga kvar"

Haha mamma spelade med sen. Men seriöst, det här ser ju verkligen ut som en flodhäst…

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

riiffen
0

#12 Haha, möjligen en söt liten mini flodhäst Kyss

medarbetare på allergier.ifokus .

hjartelyckanskaniner
0

Det konstigaste är väll att man sagt ett satir och dagen innan säger man att man inte kan och sen håller det på så i en veckas tid. Sen

när man sålt kaninen så får man inte tag i köparen.

#12 jag tycker de är skitcoola! De ser faktiskt ut som

små mini flodhästar. Vi kallade de för det under en smådjurs utställning (pet). Vi tänkte på den reklamen med de mini flodhästarna som kom fram på natten i husen:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Rorvers
0

Det har inte hänt nåt med kaninen för mej men när jag tänkte sälja min råttbur så var det är kille som ringde klockan 12 på natten, han var kanske 20 år och frågade om det rymdes en dvärg i buren, för hans pappa skulle ha svensexa(hetetr det så x)? . jag vet inte  om han var seriös eller inte men jag la bara på hahah för jag var så trött

[Becca-]
0

#12, När jag såg bilden, tänkte jag; Men gud vilken liten flodhäst! Finns det verkligen sånna?

Workingdog
0

#13,14 och 16. Haha jag tycker inte dom ser ut osm flodhästar :O dom ser ut som små grisar :D Haha men dom är sjukt fina och jag bara älskar Skinnys, ( kan ju bero på att vi har fött upp dom ) ;) Men dom ser ut som skinnysar :D

/Mvh Jennifer

flicaann
0

#7   Vaddå ha på snöret ?

Emma-lundqv
0

#18: Det undrade jag med.. Jag antar att han menade om man kunde ha den uppbunden istället för att ha den i bur

[TheoA]
0

Har vart med om det men det var när jag sålde hamster ungar..

Jga var inte hemma den natten..

Kl.1 på natten så ringer det en man och frågar om vi har några hamster ungar kvar.

Han säger också att han står utanför vårt hus..

Pappa sa att vi inte hade några hamsterungar kvar och sen så frågade Pappa var vi bodde och han sa att vi bodde mitt i stan men vi bor typ 1 mil  utanför stan :P

Rexkanin
0

#20 Oj, vad läskigt OM han hade stått utanför erat hus! :O Eller läskigt och läskigt..

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

[Becca-]
0

Vi vill ha mera berättesler om konstiga kaninspekulant-situationer!

gaabriellaaa
0

tassavtyck

haha rolig tråd :)

Onslow
0

Tass. c:

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

[Majasmamma]
0

#12 Ha, ha, ha! Det var nog det roligaste jag har hört! Skrattande Skrattande "Finns flodhästarna kvar?"

Vi har en skinny och de är ju sötast i världen, men det stämmer ju klockrent, de ser ju ut som pyttesmå flodhästar! Cool

malin--a
0

Ett barn (utlänning) som var typ 3 år och knappt kunde prata. Hennes mamma satt brevid och sa vad hon skulle säga… Kan inte föreldern ringa istället!?
Hon ville ha med bur och massa saker. När jag sa nej så sa hon att dom skulle tänka tills imorron och när dom ringde då klickade jag bort dom.

♥

malin--a
0

#26 Tillägger att dom ringde halv 12 på kvällen.

♥

Ljusta
0

Har inte haft någon konstig spekulant (tror jag). Den konstigaste jag haft var en tjej som i flera mail var superintresserad, och jag hade till och med ordnat gratis transport hem till henne (ca 10 mil). Sen dagen före kaninen ska åka säger hon "- Jag tar honom om jag får honom billigare" 

Sådana som gärna vill pruta säljer jag helst inte till! Har man inte råd att betala för kaninen så har man väl inte råd att ta den till veterinär om det behövs? Och det var då jag sålde "vanliga" Dvärgvädurar för 300 kr (med stamtavla), så det var inte direkt dyrt…

Ljustadalens kaningård

Workingdog
0

#25 haha njaa jag är nog den enda som inte tycker dom ser ut som flodhästar xD Men dom är verkligen härliga :D

/Mvh Jennifer

Tarja
0

Jadå, jag har haft mängder av konstiga "kaninköpare".

Allt ifrån folk som haft psykiska problem som ringt och gråtit i telefon till folk som skickat hotfulla mail och sms…

[Wera]
0

#26 Lilla pojken som ringde mig (#8) vela också ha med bur har jag för mig - Många just utlänningar verkar vilja ha med bur gratis och ar inga kunskaper alls… :/

Zvintos
0

#31: Det finns bra om icke utlänningar som vill ha med bur och annat i priset också.

Popstar
0

Det konstigaste jag har varit med om var nog när en äldre man mailade oss om kaninungarna vi då sålde och frågade ifall han kunde köpa allihopa (de var 5 veckor, vi skrev i annonsen att de skulle tidigast hämtas då de var 8 veckor) och få bur med + ett billigare pris. Senare ringde han och började prata, sa till honom att de inte var möjligt, han blev väldigt arg och sådär, var troligen en ormägare som ville ha dem till djurmat.

[Wera]
0

#32 Ja absolut :P

Busangardens
0

Jag har haft en som ringt till mig och frågat ifall en viss kanin jag har skulle passa perfekt till ett recept på kaningryta den hittat på nätet. Den hänvisa jag till en som säljer för slakt.

En annan har ringt mig och sagt "jag såg du sålde kaniner men har du några marsvin", jag svarade "nej" och den personen fortsatte diskutera marsvin och sa "jag vill ha marsvin har du några" hela tiden. Sluta med att jag bara la på.

En annan (utlänning) har kommit till mig och skulle titta på en kanin den ringt på. På plats säger den sedan "vad är det där" och pekar på kaninen, jag sa till den "kaninen ni ville titta på" och svaret jag fick var; "du lura mig, de va katt jag skulle se" och han blev så förbannad och hota med att anmäla mig. Jag höll på att garva ihjäl mig.

Fridaaaa
0

#35 haha lustig människa XD

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Busangardens
0

#36 Vilken av dem tre?

teddybaby
0

…Förlåt det är jätteroligt att läsa era kommentarer, men kan ni vara så goda och sluta påpeka när spekulanterna inte är av svensk härkomst. För det är orelevant. Att nämna att personen inte förstod bra svenska (eller ännu bättre uttryckt, att kommunikationen mellan er inte fungerade) är en annan sak då det har relevans. Annars, jätteroliga kommentarer!

Nana88
0

#38 kan inte annat än hålla med.. ;)

Fridaaaa
0

#37 den sista mest ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
0

Tillägger en sak jag kom på.
En skrev i min gästbok på förra hemsidan att hon kommer och hämtar en kaninhane på måndag. Hon skrev även att jag kunde förbereda buren och fodret tills dess så det kunde gå fort.

Jag mailade denna person och sa att ungarna inte såldes med bur och dyl samt att de var tingade (vilket de faktiskt var, och det stod tydligt på hemsidan). Jag talade även om att det var en alldeles för ung ålder att hämta dem i (de var 5 veckor vid den tidpunkten).

Något svar på mailet fick jag aldrig och det kom aldrig någon och hämtade kanin med bur osv på måndagen.

EvelinaS-L
0

#41: Det var ju tur att ingen kom! :)

_Kram Evelina
_

[ninnakm]
0

Gud vad många konstiga händelser alla varit med om! (Roligt att läsa) undrar om jag kommer få några sånna nu när jag börjar med avel:)

[Becca-]
0

Tråden ska bli lång, d.v.s: Skriv om mer konstiga kaninspekulant- situationer!
Så skriv på nu!

[molly-macy-ajax]
0

*tassavtryck*

Haha rolig tråd ;D

[Becca-]
0

Och till alla er som vill, eller har gjort såkallade "tassavtryck", så vill jag nu informera om att istället att göra detta:
Klicka istället på "Bokmärk" längst upp vid "Första olästa, Tipsa och dela". Så kommer det automatiskt upp, när ett nytt inlägg skapats (tror jag).

Säger detta eftersom tråden blir full av inlägg med "tassavtryck", och det hör ju inte till det som tråden egentilgen skapades för, eller hur? :)
(Det är absolut inte meningen att vara dum, om ni tog det på det sättet.)

Inaarah
0

#46 Bra påpekat.
Vi har haft en tråd nålad om detta innan, men jag puttade upp den igen.

imsuchadiva
0

#46 Mina bokmärkta trådar har du aldrig kommit upp…

Alla som säger att det här är en rolig tråd, jag tycker då inte det är så värst roligt att bli hotad ..

riiffen
0

Bokmärken kommer väl inte upp? :) de läggs under kategorin "Bokmärken". Men där är ju inte så svårt att kolla :P

medarbetare på allergier.ifokus .

[molly-macy-ajax]
0

#48 När jag skriver att de e en rolig tråd menar jag  inte att det är kul att bli hotad, jag tycker det är intressant och läsa vilka som har varit era värsta spekulanter. Det är väll ändå därför den här tråden är skapad, för att man ska kunna dela med sig och berätta om sina värsta spekulanter…eller?

pigelina
0

Jag har inte varit med om några "värsta"
Faktiskt bara haft trevliga som köpt kaniner från mig ensålänge, men har ju inte haft så mycket ungar ennu.

Bara haft några riktigt jobbiga som först är vääldigt intresserade av kaninen, hemmet värkar bra, och att den nya ägaren och kaninen kommer passa ihop. Transport är fixad och dom skulle betala tingpoengen på kvällen. Sen helt plötsligt, på kvällen den tiden ungifär dom skulle betala, är dom inte intresserade längre;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Rabbitzz
0

Det ska finnas människor till allt!

MangoO
0

Vilka lustiga människor det finns!Obestämd

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

Workingdog
0

Haha kom på en till människa. Dock inte om kaniner igen.. Har inte sålt några. Men det var då vi hade valpar, och hanhundens ägare visste en som var intresserad, och hon ringde. Och hon frågade om dom skäller mycket. Men dom var ju bara typ 4 veckor då. Och så frågade hon om man fick lämna tillbaka hunden om den skäller?

Haha när mamma berättade vad hon sa började jag asgarva. Haha får man lämna tillbaka den om den skäller, Det är lixom en hund som kan skälla xD

/Mvh Jennifer

imsuchadiva
0

#54 hon underade väl antagligen om de var en gnäbbig hund? :P

Workingdog
0

#55 haha ja, men dom var ju4 veckor och hon var intresserad av ngn, och vi sa att det kan man ju inte veta. Alla hundar kan ju skälla " men få rman lämna tillbaka honom då om han skäller?" haha joo hon borde ju verkligen ha hund ;)

/Mvh Jennifer

[Wera]
0

#56 Sådant lär man ju bort.

hjartelyckanskaniner
0

#56 då får hon köpa en hund som inte kan skälla;) finns ju sådana. Fast de håller ju på med andra ljud. Men ingenting är omöjligt.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

hugoochip
0

När jag hade min kull ute på annons mailade det en mamma som sa att hon ville ha en unge som kunde gå ihop med hennes hund..

Hon ville ha ungen såfort som möjligt..

Mailade tillbaka och sa att alla var tingade:P

kaninfantasten
0

Jag fick ett "kärleksbrev" av en kvinna som svarat på en kaninannons. Hon beskrev sig själv som ärlig, romantisk, omtänksam m.m. Ville att vi skulle byta foton o ringa så att vi kunde lära känna varandra m.m. Avslutade med "Hoppas du hör av dig, kramar o kyssar från "Anita"". Hon skrev att hon sett min profil på sidan, men där var bara en kanin o ingen text??ha ha.

Men bra lät det ju, men jag tror inte min man hade blivit så glad om jag "bytt sida". Ha ha

zezagena
0

En kvinna förra sommaren minns jag frågade om hon verkl behövde nån bur till kaninungen som hon ville köpa. Hon verkade inte vara frigående-kanintypen utan mera kartong-på balkongentypen så jag avböjde köpet.

Häromdagen frågade en stressad pappa om priset blev billigare utan tillbehören ( övergångsmat bla). Svarade då att det är själva kaninen som kostar 300 kr, maten följer med för att den är van vid den e t c,  avstod sälja där med. Ibland undrar jag varför man ens förklarar rätt självklara saker tålmodigt =)

Praefatio
0

Rolig tråd, tydligen inte bara häst- och hundmänniskor som får märkliga annons-/spekulantsvar :)

#19 På engelska heter "att gå i koppel" to walk on a leash, det vill säga att gå på ett koppel. Troligtvis var det helt enkelt en feltolkad översättning och personen undrade om kaninen kunde gå i koppel :)

Emma-lundqv
0

#62: Men han undrade om han kunde ha den "på snöre" istället för att ha den i bur, han var inte engelsk heller så jag tror inte att han menade så ;p

bunnyheart
0

Har aldirg varit med om något sådant men oj vad många som varit med om det! ;D

Vissa får en att gapskratta :D :D

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

[Becca-]
0

putt

[Becca-]
0

Nu puttar vi upp denna igen!

jahadu
0

Jag har inte varit med om värre än att folk har ringt sent på kvällen eller att någon har varit väldigt intresserad och låter som en vuxen i mailen tills det där "jag ska bara fråga min pappa" kommer. Varför frågar ungar inte sina föräldrar INNAN de hör av sig på en annons? =P Så sjukt irriterande, speciellt eftersom föräldrarna oftast också säger nej…nästa gång ska jag skriva ut en åldersgräns för den som hör av sig.

imaginatio
0

Jag har inte fått något riktigt konstigt än som tur är:) Det värsta jag har varit med om är att någon hörde av sig och var jätteintresserad, bestämt för sig nä den ska hämta den. Snackat jättelänge (och eftersom den var helt säker och skulle tinga den var jag tvungen att säga nej till andra spekulanter) och sedan slutar den höra av sig helt plötsligt… Tkr det är lite dåiig stil…

Fast är glad att det inte ringt någon helt galen;)