Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 4069 ggr
Valkyrie
0

Kaninvakt Stockholm

Någon som bor i stockholm och har tid att ta hand om 2 kaniner?
Från Måndag 21 dec - Måndag 27 dec (eller 28)

1. 1 rexkanin & en Dvv rex.
    2 år och ca 1 år.

Båda 2 bor tillsammans i en bur som är ca 220 x 80 så de är vana vid stora utrymmen och aktivering varje dag.
Grenar och grönsaker är de vana vid.

Då båda 2 kan vara sprattliga och inte lita på alla krävs det att man är kaninvan och inte blir rädd.
De bits dock aldrig men kan vara svåra att fånga i bur/hage.

Självklart betalar vi!!

Utekaniner, har du kanske en inglasad ballkong eller en oinglasad? Har en 140 cm innebur så man kanske skulle kunna fixa det på något sätt.

PM:a eller skriv i tråd vad du erbjuder eller vet någon som vaktar/pensionat:)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Sussii92
0

#0 Synd att du inte bodde i helsingborg då hade jag kunnat ställa upp :) Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig :)

Valkyrie
0

1# Synd :( tack ändå!

Hoppas jag hittat någon, på Måndag måste jag lämna de hos någon.

Vi känner några som erbjuder sig men de är inte lämpliga enligt mig ..

Rest in peace Valkyrie!

Em--ma
0

Är dom ute kaniner?
Bor dock i Bålsta … Flört

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Valkyrie
0

Ja de är utekaniner :) det skulle nog inte vara några problem om det låter bra.

vad kan du erbjuda?

Rest in peace Valkyrie!

Em--ma
0

Jag har en bur här hemma som jag hade till mina två Dvärgvädurar, men ena gick bort så då flyttade jag över den andra till min gamlare bur så nu har jag den fri ( har inte tagit mig orken att sälja den )
Sen har jag en Hage, om dom vill så kan jag ta ut dom någon timme om dagen, om vädret tillåter förstårs ( just nu är det ju halvslask)  Flört

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Inaarah
0

Väldigt synd att de inte bor nära Göteborg, annars hade de haft en självklar plats här! Stort lycka till med att finna någon som passar dem.

[ninnakm]
0

Hej!

Jag bor lite utanför Stockholm (Nykvarn) Under Jullovet har jag mera tid och burar lediga. En tre fackare, som har stora har dom dock inte i huvudet..men min rex bor i ett fack , dom är rätt djupa. Jag erbjuder daglig utevistelse (om vädret tillåter) i stor Hage (finns även mindre) på 23 kompostgaller. Är kaninerfaren (driver uppfödning och har som sagt en rex) passar dem gärna om du vill, dock måste jag höra med föräldrarna i sånna fall först, om det låter bra så hör av dig!:)

Valkyrie
0

7# Hur stora är burarna? :)

Rest in peace Valkyrie!

[ninnakm]
0

#8 Ska mäta i morgon, men dom är stora i alla fall:)