Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 2839 ggr
Totzie
0

Hur förvarar ni hö?

Hur förvarar ni erat hö? Ni som har innekaniner. Jag köper balar av en bonde och har i källarförrådet, sen tar jag upp en bal i taget till lägenheten. Men problemet är vart jag ska förvara den balen. Just nu har jag den invirad i ett lakan bredvid ena buren, men det är inte snyggt eller praktiskt alls. Funderar över om man kunde köpa en sån där fodertunna i plast och ha höet i. Kan det funka eller är det för instängt och dåligt för höet? En bal räcker en vecka här, så det är ju bara max en vecka höet ligger i fodertunnan isåfall.

Zvintos
0

Jag kommer köpa den största SAMLA-lådan (130 liter) och förvara hö i sen.
Då kan jag ha den ståendes på buren, istället för i en plastpåse som den är i nu.

Westham
0

Vet inte alls hur jag ska göra… har 7svarta säckar i källaren öppna och lufthål gjorda..tips?

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Skogsdalen
0

När jag hade kaniner inne så delade jag balen på två innan jag gick in med den, då räcker den ju bara i ca 3 dagar, och la den i en låda. Höet blev aldrig dåligt för mig iallafall. Glad

[Kaninlycka]
0

Vi har köpt små balar från en bonde och delat upp i svarta sopsäckar som står öppna på vinden och sedan hämtar vi ner lite i taget och ställer i städskåpet.