Att resa med kaninen?
Min familj ska åka till gotland till jul och det finns ingen som kan ta hand om dem under just den veckan :(
Res tiden bli 1,5 timmar i bil och 3 timmar på färjan. Vi vänjer dem just nu med transport buren och låter dem hoppa in och ut som dom vill i den när de går fritt i huset.
Tror ni att de kommer klara den här sårtens stress i nästan 5 timmar??
Jag brukar ta med mina kaniner upp till vår sommarstuga ca 7 ggr om året. Bilresan är 3-4,5 timmar beroende på väglag och om vi stannar och äter osv. Jag har aldrig upplevt det som något problem att ta med kaninerna i bilen. De sitter i en stor transportsbur (för att vara transportsbur om man säger så..) i baksätet mellan mig och min lillebror. Den ena tycker att det är väldigt långtråkigt och brukar gräva lite, men hon lugnar sig efter ett tag. Dom har ju varandra, så dom brukar inte vara så rädda. :)
Var finns du? jag är ensam i jul min pojkvän ska reda iväg så om du bor nära helsingborg kan jag ta hand om den till dig, har två små busfrön själv hemma :)
#1 Men brukar dina vara stressade i början och sedan lugna ner sig? Vi provade nyss att ta me dem en sväng i bilen och det tog ett tag innan de lugnade ner sig. De satt still i transport buren men de såg rädda ut…
#2 bor långt ut i stockholms skärgård… :(
#2 okej vad synd annars hade jag gärna hjälpt dig :(
Tror faktiskt kaninerna klarar bilresan bra :) När jag åkte med min kanin så var hon helt lugn och jag kunde ta upp henne och ha henne i knäet också när vi åkte :) Så länge du är lugn så brukar de också vara det :) Annars kan man lägga en handuk över deras bur så brukar de lugna sig :)

ja den resan tror jag nog att dom klarar :) jag hade med min kanin till skåne/blekinge i sommras så 6-7 timmars bilresa vart det.
men du vore ta ut dom en liten stund ibland så som får hoppa av sig lite, och du kan bygga ett bra förtroende med dina kaniner genom att du sitter och klappar dom så dom känner sig trygga :D
#3 Första gångerna de åkte bil var de stressade rätt länge. Nu är dom inte stressade alls (sover till och med ibland) utan har bara långtråkigt. ;) Är väl helt enkelt en vanesak, ta med kaninerna i bilen ibland och åk en sväng så att dom vänjer sig. Och se till att ha bra & halkfritt underlag i buren så att de kan känna sig säkra i den. :)
#6 händer det att de kan bli åksjuka?
#7 har för mig att kaniner kan bli åksjuka. Att dom brukar dreggla då? Inte så stor erfaren av det dära.
Men jag tror inte det ska vara några problem :) Jag har rest 8 timmar med mina kaniner, och det gick väldigt bra, vi stannade då och då för att tanka och brukade ge dom något gått så som äpple. Vi hade vanliga transportburar, atlas. Men dom brukar nte vilja skutta runt under resan, mest trycka i ett hörn eller ligga och sova 
#7 Jag har aldrig varit med om det. :)
Ni som tar med era kaniner på semester, tar ni med en bur oxå eller vart har ni dom under semestern? :)
Jag har åkt tåg med min kanin från Göteborg - Rättvik. Hela resan tog ungefär 7-8 timmar. Hon njöt verkligen av att åka tåg. :)) Vissa tycker la om det och andra inte. ^^ Så jag tror att du kan ta med kaninen utan problem. :)
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se