Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2322 ggr
Jetset
0

HJÄLP! Betfor!

Jag har råkat ge min kanin betfor utan att blötlägga den. Typ 2 msk. Vad kan hända? Jag vet att det jäsa och så innan, men nu är ju skadan skedd och jag undrar vad man ska göra ??

Fridaaaa
0

Varför ger du ens betfor till kaninen? Det är hästmat inte kaninmat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jetset
0

Nu var inte frågan det utan det var vad man gör om man har råkat ge sin kanin det. 

Dessutom så är det bra fibrer i det nu på vintern osv, så jag tipsade min kopmis om det men så verkade hon missförstå mig..

Förövrigt så var det inte jag som gav det utan min kompis (utav misstag) så jag frågar å hennes vägnar. Kändes enklare att bara skriva att jag hade gjort det istället för en krångligt utläggning men jaja..

Fridaaaa
0

#2 Okej, det finns nog inte mycket hon kan göra, kanske rådfråga en veterinär?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

eamy
0

det ända hon kan göra är att hålla koll så att magen inte blir alldeles för hård, och så att kaninen inte visar något tecken på att den har ont i magen då är det dags att åka till vet i sånnafall :)

Agda
0

Jag har gett kaniner torkat betfor utan problem.

lukasfelix
0

2 msk är ju ganska mycket för en liten kaninmage, lägger man två msk betfor i ett glas och häller på vatten så blir det väldigt stor skillnad. Håll koll på kaninen så den inte verkar ha ont/blir spänd i magen och att den bajsar som den ska. Att den blir så full i magen gör ju också att den kanske inte vill äta på ett tag

Jetset
0

Okej.. Det jobbiga är att hon hade en annan kanin nyligen som dog i somras pga trumsjuka :(

#6 Ja precis det är väldigt mycket.

Trasdockaa
0

I med kaninen med så mycket vätska som möjligt. Det enda du kan göra så den inte blir förstoppad.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[belewiien]
0

Kan man inte ge olja till kaninen? Det är vad man skulle göra till en häst som fått i sig något olämpligt. Men som sagt jag vet inte hur det är med kaniner..

Jetset
0

Kaninen har överlevt natten så nu är nog faran över! Det var över 24 timmar sen som kaninen fick i sig betforen så..