Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 413 ggr
Zara87
0

vad för mat till kaninunge?

Fick hem min lilla Aniza igår :) Undrar lite vad för mat jag ska ge henne? Hon har pellets men tror inte att hon har ätit något .. kan det vara för att hon nyss har flyttat? Hon har såklart hö och vatten oxå. Kan man ge nån grönsak när dom e så unga? (7veckor)

Tacksam för svar!

// Sara

Frida
0

Anizas syster (Anki) äter på rätt bra med pelletsen. Pröva att ge henne lite gurka och salladsblad, det har de fått äta innan.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Zara87
0

är det du som har Anki :) Jo lite gurka åt hon igår. Jag glömde å få med lite av den maten hon var van med.. så det ät ju en helt ny pellets.

myriis
0

Tror inte du ska ta det lugnt =) Ungar brukar vara lite "matvägrande" när dem precis flyttat! Om någon/några dagar lär hon börja äta =)

Om du inte fått info från uppfödaren om vilka saker hon vant sig med att äta föreslår jag att du ska ge pyttelite morot =)

Frida
0

Kan säga att hon inte har fått äta morot eftersom kullen innan hade blivit så dåliga av det. Men du kan ju pröva att ge henne ytterst lite och se hur hon reagerar på det. Vad jag fick berättat för mig så har de bara fått pellets, gurka och sallad.

Lycka till med sötnosen (fick se henne i lördags)

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Zara87
0

Okej, då ska jag vara försiktig med morot. Tack, lycka till med Anki :)