Måste jag dela på mina honor
Hej igen!
Som sagt, funderar jag på att para mina rex honor Grynet och Florence. Dem är född 1/8-2010. Jag funderar att ta ungar på den ena, Florence. Jag hade tänkt para henne med en lejonhuvad, då blir ungarna en blandning av rex & lejon, är det en bra idé ? Och hur gammal bör dem vara innen jag låter dem paras. (Dem är just nu 3,5 månader gamla)
Måste jag sära på dem, då ungarna kommit? Dem är syskon från samma kull, eller kan man fortfarande ha dem i samma bur? (dem delar just nu)
Tack! // Kevin
Du borde dela på dom när du parat henne,annars kan den andra honan anfalla ungarna. Sen när ungarna är äldre och inte ska gå med mamman längre kan du flytta ihop dom igen ^^
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Du bör sära på dom om du parar den ena eller båda, dom ska vara minst 6 månader innan dom paras. Det är inte säkert att man kan sätta ihop dom sen igen.
Sära på dom, sen när kullen är utflyttad/sitter i sina egna burar så kan det - Inte alltid - gå att sätta ihop honorna med varann.
Absolut inte säkert då honan som suttit ensam kan ha gjort hela buren till sitt eget revir och då inte accepterar honan som haft kull.
Som #2 säger bör du vänta tills de är 6 månader :)
Ja okej, tack alla ! Det är snällt att ni hjälper mig här.. =) Hmm, då blir de lite värre.. Vad är de värsta som kan hända om jag INTE särar på dem, det är att ungarna far illa ?
#4 Skulletro det. Min kompis har två syskon och en hona fick ungar när dom var särade. Men hon skulle se om den andra honan kunde flyttas in hos dom och det gick inte. Hon anföll ungarna och då blev det slagsmål mellan dom stora.
Elin.
Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.
Jaha okej, men jag menar om båda honorna är i samma bur från början..
#6 Det spelar ingen roll.
Ajdå, fan.. Hehe