Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1651 ggr
Chippers
0

Kaniner - Känsliga för vind & blås ?

Hej!
Idag har Diva för den mesta delen av dagen suttit i sin bur. Då det blåste en del då och då. Sen så vart det lite blött på vissa delar av altanen/i hagen. Är osäker på om det inte blir kallt att sitta i hagen då det blåser, och är lite blött? Kommer hon inte frysa? Ska jag låta henne sitta i buren idag hela tiden? Förutom då att jag gosar med henne osv ..

Visst har hon transportbur stående i hagen med halm o hö i, och sedan lite skydd, men är nästan säker på att hon kommer springa runt på det blöta och vara framme utan skydd när det blåser .. hon bryr sig nog inte ..

Prizma_o_Kristall
0

Jag tror inte det är nån större fara. Har kaninen bara skydd kan den ju gå in där om den fryser… Mina kaniner har varsin bur med tak över halva + golv. De går in där när det haglar och så vidare. Men om det ösregnar på sommaren älskar de att sitta mitt i regnet och njuta. När det blåser bryr de sig inte, om det inte är orkanbyar då förstås…

ciss
0

Har hon skydd så går hon nog in där om hon känner för det, men kaniner är ju så olika.

Lilla Grå till exempel, springer runt hela tiden och vill alltid vara ute och skutta. Han skulle aldrig gå till skyddet, hur mycket han än frös! Och Nisse, han sitter gärna stilla och skulle nog hellre ligga och mysa i transportburen. Och så Melker, han skulle vara ute om han ville, och inne om han frös.

Svårt att säga! Men hon går nog in om hon fryser, det tror iaf jag. :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Chippers
0

Okej! Så du tycker att hon kan få vara i hagen ändå? Vet inte riktigt om det är så jättebra skydd jag har åt henne .. Fundersam

Prizma_o_Kristall
0

Har du inget annat skydd du kan ha i buren då? Om kaninen har ett bra skydd kan den ju gå in där om den tycker det är kallt. Och har den hö kan den gräva sig ner i det om den vill. Det kanske finns någon annan som kan tycka till??

Mvh//Carro

Chippers
0

#4 Hon har ju transportbur där det finns en del halm och hö i. Som tak över nästan halva buren så är det liknande pressenning, inte riktigt men ungefär, det regnar ej igenom den och jag tror hon kan sitta där under om det börjar blåsa och om hon fryser .. inte 100% på att det inte blåser in där under ..

Vad för annat skydd kan man ha?

ciss
0

Jag förstår inte riktigt, har du en pressening som tak på transportburen?

www.frihetenskaniner.se

Prizma_o_Kristall
0

Har du transportburen under presenningen? Isåfall har hon ju ett bra skydd… Bra att hon har hö som hon kan krypa in i. Men jag tänkte på om hon är van att vara ute?? Är det en utekanin som är van vid att var ute eller är det en innekanin? Det handlar nog mycket om huruvida kaninen är van vid att vara ute eller inte. Mina kaniner bor ute året om, på vintern är de i en liten lada så därinne blir det aldrig speciellt kallt eller blåser på dem. Jag tog ut dem igår, de har massa hö i sina burar under taket om de vill krypa in där.

Chippers
0

Haha nej ;P , presseningen är inte över transportburen, utan som tak över halva hagen nästan ;P

Hon är utekanin, har alltid varit ute i flera år ..

ciss
0

Då kan hon säkert vara ute :)

www.frihetenskaniner.se

Prizma_o_Kristall
0

SkrattandeDet tror jag också hon kan vara.

Chippers
0

Släppte ut henneSkrattande