Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 2166 ggr
[h-malm]
0

Vad tycker ni om den här buren?

Hej! Vill gärna ha era synpunkter på en bur http://www.skobys.se/WebShop.aspx , tvåfacksburen är det jag är intresseard av. Måste ha en till bur nu innan det blir allt förkallt då jag har en kanin som bor i en innebur utomhus!!!

Tycker facken är ganska små? Skulle vilja att den var längre. Vad tycker ni ? :) Är det ett rimligt pris, 1700 kr för en tvåfackare?

[h-malm]
0

Gå in på "Burar" så ser ni den ;)

Zvintos
0

Tja, jag skulle ju inte ge 1700kr för en 2-fackare eftersom jag bygger själv i sådana fall.

Om det är rimligt eller ej går väl att diskutera.
Även om virket inte kostar 1700kr, så läggs det ju ändå ner en hel del arbete på buren som kostar tid.
Tycker man inte det är rimligt så kan man alltid bygga bur själv. Glad
Vill man inte lägga ner den tiden, ja då får man helt enkelt betala vad det kostar att köpa färdigt.

[h-malm]
0

Okej. Ja jag har alltid byggt egna burar förut, men nu är det lite brådis så vi har inte riktigt tid att bygga bur i mer än en vecka + målning. Men förutom priset, hur tycker ni den är då?

[Kaninlycka]
0

Jag tycker nog att de tagit i lite väl mycket prismässigt med tanke på att buren ser helt obehndlad ut plus att det är himla lätt att bygga själv.

Westham
0

Ser bra ut. Bra material. Om den inte varit obehandlad hade jag rekomenderat den. Leta vidare om du inte vill måla själv dvs

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[h-malm]
0

Inget problem för mig att måla själv, har massa färg kvar från de andra burarna. Men jag tycker ändå det är att ganska okej pris. Den senaste buren vi byggde gick på 1300 med material + färg. Och nu är det 2 burar för 1700.

Men skulle ni kunna tänka er att ha en sån till era kaniner? :)

LucyLove
0

#6 Ja, den ser bra ut :)

iml73
0

Kolla blocket, jag skulle inte ge så mycket för 2 fack :)

[h-malm]
0

#7 Okej :)

#8 Det var där jag hittade den;) Brukar kolla på blocket titt som tätt men det finns inga burar som jag trivs med, har köpt bur på blocket en gång och ja den fick åka till sopptippen näst dag ..

Westham
0

Japp jag kan tänka mig den ja.

MVH John

[h-malm]
0

Har skickat mail men de har inte svarat på 2 dagar!

[ninnakm]
0

Personligen, tycker jag det är rätt dyrt för en 2 gavlars, jag hade tur och hittade en 3 fackare på blocket. Men det är ju olika vad man tycker är ett bra pris för en bur såklart;)

Denna kommentar har tagits bort.
[nataschaj]
0

Du kan ju faktiskt fråga å ge dina mått, så bygger dem nogåt dej.

så gjorde jag när ja hitta en uppfödare i hisingen (gbg) spm byggde burar, gav henne måtten och hon byggde…

1fackar b110 d70 höjd70 från mark te tack, mer än 1m.. minns inte dock pris 950. en 2 fackare där skulle inte kosta så mkt mer.

[h-malm]
0

Tack för att ni har svarat! :)

Det är mina pengar jag kommer köpa buren av så ni vet. Men om ni skulle hitta någon bra 2-3 fackare på blocket t.ex så får ni gärna säga till!

malinroth
0

Jag tycker den ser fin ut men det var mycket pengar och enligt mig för små mått. Är du nöjd med måtten så är det ju bara att köpa om du tycker att den är värd det, är det bra kvalitet kostar ju materialet en del också arbetskostnaden på det så det kanske är där omkring priset ligger (jag har dålig koll på vad det "brukar" kosta med en ny tvåfackare).

[h-malm]
0

Vi har ringt till dom nyss och dom skulle ringa tillbaka om 1 timme. Ska fråga om jag kan få den längre, annars får det bli som det blir för jag behöver en bur, och vi hinner inte bygga. Jag går i skolan, föräldrarna jobbar.. Har gympatävlingar hela helgerna, nej det går inte.. :/

[h-malm]
0

Vi har köpt den nu, ska hämta den på söndag. Han tyckte inte att vi skulle ta störree mått på den eftersom det blev mycket mycket dyrare då sa han.

Westham
0

En riktigt försäljare asså :)
Det du betalat för är hela längder och hela skivor.. garanterat hade den inte blivit dyrare. :) men grattis :) återkom gärna med hur du tycker om den :)

MVH John

[h-malm]
0

A det ska jag göra, får måla hela veckan sen kan wille flytta in ;)

Vet att det är hela skivor som är avkapade, men det han menade med att det blir dyrare är att han måste köpa nya då, för dom har det redan uppsågat och dessutom hade dom typ lagt av att bygga burar. ;)

Westham
0

;) den blir rosa va? Chockrosa med neongröna ben

MVH John