Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1208 ggr
Zinnia122
0

Försent att ta i kanin?

Är det för sent att ta in en utekanin nu? Alla säger så olika. Vissa säger att man absolut inte kan ta in dom nu, medans andra säger att det inte är några problem så länge man håller koll så dom inte får värmeslag. Vilket stämmer?

Jag har en liten 9 veckors bebis som jag skulle behöva ta in då mina grannar verkar vara ute efter att ta livet av henne. :( Har henne på balkongen och trots hänglås och allt möjligt så öppnar dom åt henne och hittar på massa dumt.
Vågar inte ha henne ute längre.

Kickan90
0

såklart att du kan ta in henne.

dock hade jag haft henne på ett svalt ställe där jag är väldigt ofta så att man kan hålla koll på kaninen så att hon inte får värmeslag.

inte roligt om dina grannar skulle göra något riktigt dumt så det verkar som att du riskerar hennes liv mer när du har henne ute där de kan komma åt henne än om du tar in henne.

det är bara att hålla koll på henne som sagt och att det är ganska svalt inomhus.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

riiffen
0

Men i ditt läge hade jag självklart tagit in henne! var dock hemma i början, fönstret öppet, kyl hennes öron osv, håll koll på att hon mår bra.

medarbetare på allergier.ifokus .

Kickan90
0

du kan göra precis som #2 säger.

Ha dock inte fönstret öppet så att det blir lika kallt inne som ute. det ska vara lite värmare inne och sen försöker man höja värmen försiktigt så att hon inte blir för varm (:

Medarbetare på

Zinnia122
0

Tack för svaren! Tar in henne direkt imorronbitti då, så jag kan hålla koll på henne hela tiden. :)

kajsalisah
0

Håll koll! Jag tog in en av mina ca 20 min häromdagen och han blev väldigt varm och pustig….

Kickan90
0

#5 ja då börjar dom bli överhettade, öronens blodådror kan också bli mycket synliga.

därför är det viktigt att där kaninen står ska det nästan vara lika varmt som utomhus, sen får man försiktigt höja värmen i rummet där kaninen är.

Lycka till TS och glöm ej att du kan ställa fler frågor igen här eller pma någon som har svarat eller någon annan kunnig (=

Medarbetare på