Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1025 ggr
eamy
0

hjälp med aktivering! :S

hejsan!

nu börjar jag få lite panik :(

jag har 2 inne kaniner som får springa löst i lägenheten, det känns som att dom har börjat tröttna på att göra samma sak varje dag nu.

jag kan inte ta ut dom det är för kallt, brukar ha dom i mitt trapphus ibalnd men dom tycker inte det är så kul, sen har jag 2 yunnlar och lite saker som ligger på golvet.

men dom bara ligger och latar sig hela tiden förut sprang dom runt och skuttade mycket.

skulle vilja ha måånga olika aktiverings tips? :)

eamy
0

puttar upp den lite, behöver verkligen hjälp :(

[Emma--]
0

aktiveringsboll. Massa kvistar att tugga på. Olika saker att hoppa upp på och krypa under. 

Kanske testa sätta upp något hinder på en matta eller något. Det har jag försökt med mina men jag hade inget vettigt att använda som hinder så jag satt bara med en kartongbit som dom hoppade över Tungan ute

eamy
0

det är bra tips? men har redan det till dom :( eller hinder har jag ibland men dom bara puttar på dom xD

aktiveringsboll har jag funderat på men dom får en massa godis då och det gillar inte jag :(

[Emma--]
0

Om dina kaniner äter pellets så kan du ju passa på att använda aktiveringsbollen när dom ska äta? Glad

eamy
0

#4 åh det var faktiskt lite smart :P dom får ju bara pellets på kvällen då kan dom få lite på dagen :) asså i aktiveringsbollen :)

[Emma--]
0

mm. Så får dom jobba lite för maten också haha

ceesia
0

Pellets i aktiveringsboll är jättebra, mina får nästan alltid all sin pellets i bollar. Det sysselsätter dom närmare en timme istället för 5-10min som det annars tar att äta upp maten när dom får den direkt i skålen. Dessutom skuttar dom runt och får lite Motion på köpet! :)

Hur gamla är dina kaniner? Dom blir ju i allmänhet lugnare med åldern också.

eamy
0

jaa då blir det en aktiveringsboll nästa då :)

eh ena är 1,5 ungefär han har alltid varit lugn den andra är bara 4 månader så hon brukar vara pigg men när det inte händer något nytt på länge blir hon seg :(