Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1282 ggr
skuttelina
0

Kaninbråk :( Behöver hjälp!!!!

Har två stycken honkaniner (systara) 10 veckor gammla. Allting har varit frid och fröjd MEN i förgår började dom bråka :( Springer runt, runt och runt och biter varandra pälsen flyger och den en piper så det är ju inte lek, eller?? Någon som vet vad jag ska göra? tips?? Har nu delat av buren men det känns så ledsamt att dom inte gillar varandra.Tror ni att det hjälper att med kastrering? Räker det på en eller ska man ta båda?

Zvintos
0

Har de väl börjat bråka brukar det tyvärr vara svårt att få de att samsas igen (säger dock inte att det är helt omöjligt).
Jag hade nog fortsatt låta de bo isär om de uppenbart inte gillar varandra.
Visst är det tråkigt, men hellre det än att de bor ihop och mår dåligt utav det. =)

Westham
0

Precis.. så mycke revir som ställer till det. Tyvärr. Köp en till bur och ha brevid, för dom gillar varandras sällskap om dom inte behöver försvara sitt revir.

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

MoaLarsson
0

Jag tycker att du ska låta de vara i två separata burar :) Jag skulle absolut göra så!

Sussii92
0

i ditt fall tror jag precis som alla andra att separera dem och ha i två olika burar kanske nära varandra ändå skulle vara bäst :)

Har ett liknande problem men gjorde en egen tråd för att inte förstöra din, dock tycker mina kaniner väldigt mycket om varandra men blir ändå problem på något sätt :(

Lycka till med dina ninnisar iaf :)