Vilken är din favoritras?
Vilken ras? tycker du allra bäst om, och framför allt varför?? 
Hoppas att detta blev i rätt grupp…
Favoritrasen är helt klart dvärgvädur.
Varför?
Helt enkelt pga deras underbara temperament, som passar mig perfekt!
Rex helt klart!
Dom är mjuka och gosiga, men har även "lite mer personlighet". Snygga otroligt snygga djur! Dom är rätt helt enkelt för mig!
Kan inte tänka mig att vara utan rexar
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
rex.
Har nu min första dalmatiner rex, hane. Kommer aldrig byta ras. Så otroligt social & snäll. Han gör något varje dag som ja blir impad av. Men så e han bara 8 v
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Rex!
Jag är bara så inne i rasen å har jag tur så får jag hem min nästa år! Vackra djur med fin och skön päls.
Funderar å att föda upp rex i framtiden!.
Dvv har jag nu, och ja älskar dem, dock tror jag inte att ja skaffar mig nån mer.
Lite ot kanske, men finns de REX älskare i Göteborg?? samt om de finns nån bok/tidning/fakta blad med bilder om rasen och de??

åå, det är så svårt! Jag gillar verkligen såå många raser. Dvärgvädurar, rexar, harkorsningar… osv osv…
Men om jag ska säga villken jag mest tycker om måste jag nog säga dvärgvädur! Dom är såå mysiga och har ett underbart temperament!
Men jag älskar ju såå många raser så det är ju jättesvårt att säga villken, gillar ju rexar också, och harar och…. höhöhö 
Men dvärgvädurar blir det nog ;D
Oj, ska jag vara ärlig så har jag 3 favoritraser, Lejonhuvad, Rex och holländskkanin. Jag bara älskar raserna, kunde jag så skulle jag ha allihopa!:)
Rexar! Helt klart!
De är underbara på alla sätt och vis! Älskar deras päls och så har de mycket personlighet, man märker det från djur till djur ;)

TEDDYVÄDUR!
Otroligt vackra & lugna kaniner med massa mysig päls.
Tysk jättescheck!
Helt ny ras för mig, men so far so good. 
Fransk vädur!
Alla jag träffat har varit så underbara personligheter och väldigt människokära.
Holländsk kanin.
Det är en otroligt social och påhittig ras. Fantastiskt temperament, väldigt tålmodiga och kelsjuka. Humöret är alltid jämt, inga problem med dåligt humör vid "tonåren", brunst eller dräktighet.
Dom är vackra både på utsidan och insidan.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Till utseendet ligger 3 st i toppen, det är Vädurskorsningar, Dvv och Holländare :D
Men till tempramentet så är det självklart Dvv. Hela deras temprament och allt är underbart. Har haft många kaniner under mitt liv, alla dvv och har bara haft en som var agressiv, då var jag ganska liten. Alla andra har varit helt underbara. Gosiga, vill vara med, man kan göra nästan vad som helst och ja allmänt söta och underbara :D
Vädurskorsningar! Om det räknas som en ras. Heh. :)
Annars helt klart Belgisk Jättekanin. Så otroligt vackra, som stora teddybjörnar!
Vänliga Hälsningar Lina
Holländsk kanin (japantecknad mest)
Dvärgvädur
Hermelin
Lejonhuvad dvärgvädur
Lejonhuvad kanin
Teddyvädur
Asså jag har nog ingen favorit :) Jag går mest på personlighet på kanin när jag väljer kanin :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Teddyvädur helt klart. Alla jag träffat har varit så mysiga i tempramentet, precis som nallebjörnar. Och så är teddypälsen för härlig!
Lejonhuvad kanin
Helt klart! Älskar dom så mycket :3
Älskar deras temperament och deras lite lagom fluff :)
Jag håller men Haztparken. Lejonhuvade är underbara. :) Jag har en lejonkorsning. Hans pappa är lejon och mamman korthårig korsning. Något i hans gener längre bak från hans pappa gjorde att han fick enorm päls. Han ser nästan ut som en teddylöwen. Jag tror att vi kom fram till att hans pappa har anlag av fuchpäls, så det var det ungen fått. Världens sötaste <3 Men sen så gillar jag ju också vädurskanier för deras temprament och hängande öron 
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Dvv såklart (: dvvkorsningar
Hermelin
Liten kanin med stor personlighet :) Kan ligga och mysa i famnen ena stunden och andra stunden rejsa runt i hage/sele. Nyfikna och trevliga :)
Föredrar korsningen- harkorsningen :)
Så om det nu måste vara renrasigt, så skulle jag nog säga Belgisk hare samt dvärghare :)