Utställning - allt som till kommer
Hejhej!
Nu är jag så nyfiken och vill, måste veta saker.
Jag ska ju då köpa mig en (omd eblir som tänkt) en renrasig REX och har hittat de jag gillar.
Det jag vill veta är:
Vad det kostar att bli medlem i skaf.föreningen (finns de nån i gbg-bohuslän hojta till då)
Samt på utställningen?
jag vill vara bra förberedd, men vill gärna vet vad priset kan tänkas ligga emellan så ja kan spara å planera.
Och efter som jag ej har bil, hade jag tänkt att kunna samåka med nån (mot besin peng) annars blir det tåg. (har ej körkort juh) så då behöver ja redan nu kunna planera.
jag har läst på skaf (hoppas de e rätt förkortning) hemsida men de står inte priser.
jag vill också veta om det är engångsumma/år elr om det är månadsvis, alltså att vara medlem på skafs hemsida.
Givetvis förstår ja att de kostar på alla utställningar man går på. (eller?)..
hoppas ni fattar, men priset är de jag vill veta.
Om medlemskapet samt hur mycket det kostar kan du läsa här. Medlemsavgiften sklijer sig lite beroende på vart man bor. Om du blir medlem detta året så behöver du inte betala något för nästa år.
Utställningsavgiften brukar ligga mellan 65-75, det kan skilja lite vart i landet man ställer ut. Anmälningsavfiften betalar man in samtidigt som man skickar in sin anmälan till utställningen som man tänkt ställa ut på.
Kastanjegårdens Kaniner
Om du tar kontakt med din förening finns det säker uppfödare du kan samåka med mot bensinkostnad eller liknade. Du borde tillhöra Bergums KAF www.bergumskaf.se.
Har själv gjort samma sak fast i min förening och har på så sätt kommit i kontakt med uppfödare i samma län som tillsammans kunnat åka iväg på utställningar. Har ju häller inget körkort så det är ett väldigt bra alternativ att samåka även fast man har körkort. Hade jag inte haft mina vänner i föreningen hade nog jag inte valt att satsa på utställnings kaniner.
Tack för svaren!, då vet jag det!.