Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 2402 ggr
imsuchadiva
0

Utställning Örebro-travet

Hur många är det som kommer till utställningen på Örebro-travet den 13 nov?
Ska ni ställa ut, bara titta, eller är ni kanske med och anordnar utställningen?

Jag ska dit och ställa 4 rysstecknade rex kaniner, tre är till salu. Tar med mig min en extra transport bur också, utifall att någon behöver ett nytt hem ;)

Westham
0

Ska vara med att bygga lite iallafall och kanske riva, bära eventuellt vi får se. :) har ingen att ställa ut än :p

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Rozza
0

Jag kommer inte men ska på utställning på samma dag fast uppe i Jämtland i Fanbyn untanför Östersund :).

[sstorm]
0

Har anmält 4 B klass lejon och 1 M klass

gaabriellaaa
0

ska dit :) dock inte och gå utställning utan att tävla i Kaninhoppning ;) Örebrohopparna, en klubb ansluten till KAF, har tävling då :)

PrinzeZz
0

är där och arrangerar och tävlar i hoppningen som hålls på övervåningen, samma som #4

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Zvintos
0

Jag har tänkt komma enbart för att titta några få timmar, bara jag kan få skjuts och hämtning utav sambon.

kaningodis
0

Jag ska ev dit och ställa ut 2-3 st.

Ville egentligen hoppa men det var fullt redan flera veckor innan sista anmälningsdagen….fortfarande småsur över det då det var den enda tävlingen inom typ ett år i närheten där det var rakbana…surt!

Kastanjegårdens Kaniner

imsuchadiva
0

#6 Går väl bussar i från Kumla som går via travbanan? :)

#7 tycker det är dåligt när det blir fullt så fort. Lär ju inte vara så svårt att trycka in lite extra kaniner.

gaabriellaaa
0

#7 vi hade satt upp ett max antal på hundra kaniner (vilket vi inte brukar göra) men nu är det så iallafall. Dock skulle min kompis vara med där och hoppa men avanmälde sig nu så om inte någon redan hunnit före så finns det antagligen fyra platser lediga!

kaningodis
0

#8 Mm, med tanke på att jag har endast har en kanin som jag vill pröva att hoppa med medans vissa andra tävlar med 5-10 kaniner…tycker att man i så fall kan begränsa antalet kaniner/person så att fler får chansen att vara med.

#9 Hur då? Personen som tog emot anmälningar var ju borta och kunde inte ta emot anmälningar nu eller?

Kastanjegårdens Kaniner

gaabriellaaa
0

#10 ja men hon kommer ju hem på .. lördag tror jag och sista anmälningsdag är ju då så du kanske hinner. Dock kan jag inte lova något för dom kanske ändå inte tar in fler anmälningar nu när maxantalet är uppnåt även om några är avanmälda.

PrinzeZz
0

Nu är det ju tyvärr så att vi satt ett maxantal, och nej det är inte så svårt att lägga till några, nej det tar inte så mycket extra tid att låta några fler starta, men vi har satt 100 som max och då ska det inte vara ett ekipage mer än 100!. Vi kan inte pga sympati ta in fler för då kommer ännu fler och undrar varför inte dom får när de andra fick och vips så har vi dubbelt så många starter än vad som funkar.

Det är ju tyvärr sånt som händer, man får ha bättre koll och anmäla i tid när det är startbegränsning. Nu är jag en av de som har en 10 st med mej men jag anmälde i tid och fick alltså plats.

KM-ekipagen prioriterades dessutom på den här tävlingen.

Men känner ni för det så ta med er kaninen för det finns alltid chans att det blir strykningar så skrapkaniner får plats.
Eller så skickar ni ett mail, Karin kommer gå igenom alla inkomna mail när hon kommit hem, vilket hon gör imorgon, förmodligen på förmiddagen.

Jag vill inte måla upp fel bild för jag är medveten om att jag låter negativ, för ni är jättevälkommna även om ni bara kommer för att titta. Jag ber om ursäkt, jag har varit uppe några timmar för mycket och jobbat med klubbens hemsida…

#7 Örebrohopparna har ju tävlingar under sommaren, så det är väl inte den enda tävlingen i närheten på ett år?
Örebro Läns Kaninhoppare finns också, där nästa planerad tävling är den 28 dec.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

kaningodis
0

#12 Jo, jag förstår vad du menar. Man får väl som nybörjare lära sig genom den "hårda" vägen, nu vet jag i all fall att man ska anmäla sig i tid då det är maxantal. Får hoppas det kommer fler chanser till rakbana.

Jag åker ju inte hela vägen till örebro för att hoppa med en kanin utan jag åker även dit för utställning. Valde mellan 2 utställningar på samma datum och valde då Örebro så att jag kunde prova att hoppa. Jag hoppar ednast om det är i samband med en utställning och är endast medlem i Skaf.

Men som sagt så förstår jag att ni inte kan ta in nya om tidsschemat spricker. Såg bara fram emot att pröva att tävla då det var hoppning i samband med en utställning.

Kastanjegårdens Kaniner