För sent att flytta in?
Hej!
Jag har en kaninhane, han är som en hund, följer efter än överallt. Nu bor han ute, har gjort det sen i Maj, visst verkar han trivas, men han skulle trivas mycket bättre inne, då han skulle få skutta omkring med oss i familjen. Han är ju med oss när vi är ute på gården också, men om han skulle gå inne så skulle han ju gå lös i stort sett hela dagarna när vi är hemma.
Jag har lite planer på hur buren ska se ut, och jag har redan allt som behövs. Själva fixningen med buren tar nog bara ca en timme. Buren skulle på det minsta stället bli 55cm bred och på största stället 88cm bred, och på längden nästan 2 meter. I buren ska det ligga en matta som vi också har på våran altan. Plus att han kommer ha hörntoalett, transportburen, en tunnel, höhöck, aktiveringssaker osv.
Men frågan är, är det försent att flytta in honom? Ute är det ca 7+ grader. Inne har jag 17c + att jag har fönstret öppet. Jag kommer ju inte ha fönstret öppet om han flyttar in hit, men jag brukar ha den för att rena luften härinne. Så det blir alltså en skillnad på ca 10 grader.. Men sen när han har vänjt sig vid temperaturen tänkte jag höja till ca 19 grader..
Tror ni jag kan flytta in honom? 
Det är nog ingen fara, kaniner är inte så känsliga för tempratursskillnader som vi tror :P
Tex på höst och vår kan det vara ca + 10 på dagen och -5 på natten..
Så det funkar nog bra, men det är viktigt att du flyttar in honom så fort som möjligt, för kaninens skull ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
# 2 Jättesöt kanin, lejonhuvad svart wienerteckand va? 
Det går nog utmärkt, lycka till! 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
#3 Japp, älskar den färgen 
Tack 

Jag har också en fråga, blir dom inte extremt varma om man skulle flytta in dem nu med tanke på att dom säkert fått vinterpäls?
Paulina Borg
#5 Där jag bor har det inte blivit så varmt än, så dom har knappt börjat fått vinterpälsen nu tycker jag.. Men dom borde ju fälla av den isf? 

#6 Okej ;)
Paulina Borg