Ska ta hand om en unge akut
Hej
Någon hade lämnat kaninungar utanför vår skola med albinokaninungar. Jag ska ta hand om en och måste ta hem den i början av nästa vecka annars blir den avlivad. Två av syskonen blev avlivade på en djurvårdslektion för att de skulle visa hur man gör.
Men problemet iallafall är att jag inte har en ledig innebur just nu och har svårt att få tag i en. Finns det någon tillfällig lösning man kan göra? Tex ta fyra kompostgaller med vaxdukunder och en transport bur? Hur stortblir fyra kompostgaller. Jag får en ledig bur sen i början av april.
Kompostgaller är ca 70x90cm ^^ Det tror jag duger alldelens utmärkt, förutsatt att ungen är ganska stor? Är den väldigt liten kanske det inte funkar så bra.. :P
den är ganska liten den kanske kommer igenom då? Eller kanske en sån bur från jula gå in på jula.se och säk på kaninbur. Den verkar ha mindre springor.
Hm.. Om den är väldigt liten kanske du kan ha den i en låda med "galler lock" istället?

Åh vad duktig du är som tar han om den!
Ta kompostgaller eller några planker :)
Håller med om att kompostgaller borde fungera. Är den för liten kan du ta plankor och lägga längst ner då den itne kan krypa imellan.
Vad hemskt att de avlivade kaninerna bara för att visa hur man gör!

Fruktansvärt att döda kaninerna så där.. grrr!
Det funkar nog bra med kompostgaller! Om du sätter tex kartong på utsidan, nerefter, då kommer dom inte ut. Tror inte dom gnager sönder det direkt heller. Och det är ju bara tillfälligt! Bra att du tar hand om en!!! :)
Nu har jag hittat en bur som jag ska få köpa billigt väldigt nära mig, vilken tur.
Jag vet de gör så på min skola avlivar friska djur bara för att de är oönskade och så passar det så bra när de ska ha avlivningslektion 
Fytusan för att avliva djur sådär! Det är ju hemskt. Vet redan nu att jag inte ens kommer klara att disicera ngt i högstadiet, så dem lektionerna ägnar jag nog nere i centrum eller liknande.. ;p

#8: Vi fick dissikera räkor i åttan.. inte så hemst kanske men stanken av gamla räkor sitter kvar i biologisalarna än!
vi har aldrig fått dissikera nått: )

Vi har dissikerat bläckfisk och ska dissekera grishjärta snart med :/

Usch, kan man inte säga att man bara inte kan vara med eller nått?

Joo, men vår lärare hotar jämt med att sänka betygen och jag måste höja mina :/
Vi dissikerade älghjärta för några månader sedan. Snacka om STORT!

Jag kommer spy när vi ska göra det 

Jag med!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se