Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1418 ggr
Breathplay
0

Oljud & mycket personlighet?

Min kanin har väldigt mycket personlighet, hon är underbar på alla sett. Men hon har lite konstiga saker för sig ibland.

Som att hon rullar runt, typ som en häst ibland..  är det vanligt?

Hon morrar också ibland. Hon har aldrig bitit eller så, utan hon bara morrar till ibland. Som när jag säger till henne när hon gör något hon inte får, eller ibland när jag städar henne bur.

Hon brukar även typ… " vibbrera" med morrhåren när jag stryker henne över huvudet, vad betyder det?

För övrigt vet jag inte så mycket om henne då hon är en kanin jag hittat utslängd i sommras, men hon är väldigt charmig iaf. Och troligen inte så gammal.

Isabella Ekelund

[vretenskaniner]
0

Att hon rullar sig är bra! Det tyder på välmående, så gör mina kaniner när dom är glada :) Att morrhåren vibrerar kan vara att hon Gnisslar tänder, de gör så när dom tycker något är skönt. Glad

Breathplay
0

aha okej, va bra (:

Isabella Ekelund

[Wera]
0

Morrar gör dom väl när dom vill vara ifred eller att man inte ska röra i deras "revir", är irriterade eller något i den stilen.

Breathplay
0

Okej, för jag läste någonstans att det kunde vara för att dom fått för långa tänder?

Isabella Ekelund

MoaLarsson
0

Kaniner brukar oftast morra när dem inte vill bli störda. Jag har hört om många kaniner som morrar när man håller på i deras burar, det beror nog mest på att det är deras revir. Jag tycker inte att det låter som någonting konstigt alls :) Om det verkar som att din kanin har fått för långa tänder så finns det inget annat att göra än att kolla!