Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1376 ggr
[m-i-r-a-n-d-a]
0

varför så arg på henne ?

jag har för typ en månad sen köp en bj hona och så har jag en dvärgvädurs hona och en hermelin hane som är kastrerad och dom två bor ute på min balkon men igår tog jag in min hane å skulle mysa med han och då fick min jätte hoppa ut på balkongen och efter en sekund så flög min lilla hermelin på golvet sen ut på balkongen å rakt mot jätten å så började dom bråka fast jag fick isär dom rätt snabbt

men de är rädd konstigt för han har aldrig varit aggresiv mot en honkanin tidigare

hon som jag köpte jätten av sa att jag köpte en hona och hon kollade en extra gång innan jag fick henne

så varför blev han så arg på henne ?

[m-i-r-a-n-d-a]
0

putt

[m-i-r-a-n-d-a]
0

puuutt

Saga-M
0

Alla kaniner passar inte med varandra, det bara är så.

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

Zvintos
0

Antagligen för att det var en för honom okänd kanin på hans revir.
Det är min gissning i alla fall.

Sen vill jag be dig att försöka skriva med punk och kommatecken.
Det blir mycket enklare att läsa och så blir texten mer naturlig, särskilt för de personer som ex har skärmläsare.

[m-i-r-a-n-d-a]
0

men hanar brukar väll inte va sånna ? :s

haha okejdå (:

Zvintos
0

#5: Jodå det kan de.
Bara för att de är hanar accepterar de ju inte vem som helst på sitt revir helt enkelt. =)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

jaha de visste jag inte. 

men nu under vintern så har jag tagit in alla kaniner och då har ju min jätte varit inne före dom och idag så lyckades min hane rymma från sin bur och började attakera henne :s är de också för revir eller gillar han bara henne helt enkelt inte ?

[Wera]
0

#7 Har hanen varit inne förut? De bör träffas på ett helt nytt område som ingen vart på tidigare :)
Annars är det väl att han inte tycker om henne.

[m-i-r-a-n-d-a]
0

jo han flyttde bara ut under sommaren. Okej de måste jag testa :)