(S) Vuxna lejonhuvade dvv 0.2
Jag har två vuxna honor som söker nytt hem!
Hona 1
Namn: Färjbackens Odette
E: Speedy - vit blåögd
U: Miranda - gul(?) wienertecknad
Född: 4/2 -09
Färg: Vit blåögd
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Ägare: Vinnie Elmazovski
Uppfödare: Ewa Rabenius
Övrigt: Odette är en riktig pärla och ursnäll i alla lägen :) Man kan vrida och vända på henne lite hur som helst utan att hon säger ifrån det minsta och dessutom är hon jättefin utseendemässigt. Även om hon är efter en lejonhuvad dvärgvädurs pappa så är hon väldigt välpälsad, ser ut som en teddy dock lite kortare på ben och runt nosen. Hon har ställts ut på PET 3 gånger, första gången fick hon pris och beröm för sitt underbara temperament, andra gången fick hon betyget A+ (mycket bra) och tredje gången vann hon! Hon har fått två kullar tidigare med olika hanar.
Hona 2
Namn: Twinklys Sakura
E: Tussilagons Fluffy Cupcake
U: Granlundas Chania
Född: 7/9 -09
Färg: Madagaskar otter
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Ägare: Ayla Elmazovski
Uppfödare: Vinnie och Ayla Elmazovski
Övrigt: Sakura är en tuff men ändå snäll tjej som verkligen gör allt för en godisbit ;) Hon har bott hos mig sedan födseln och har hela tiden bott i samma bur som sin mamma Chania, och de kommer båda bra överens, hon verkar trivas väldigt bra med sällskap.
Har ställt ut Sakura en gång och då gick det så pass bra att hon vann! Hon charmade alla på utställningsplatsen genom att hoppa upp i deras knän och tigga efter lite godis. Hon har dessutom hopptränat en del med mig, hon kan hoppa lätthinder, jag har bara inte tävlat med henne då hon inte riktigt haft viljan. Sakura är strax över 1 år och har ännu inte fått någon kull.
För mer info PMa eller kolla på hemsidan:
/Ayla