När man inte klickar med sin kanin
Jag har 5 kaniner här hemma. Älskar dom alla helt otroligt mycket och dom får all min tid. Men min senaste kanin, som jag fick hem för 2 månader sedan, känns fortfarande inte som "min" kanin. Vi klickar liksom inte. Jag kan inte ta henne till mig. Mina andra kaniner har jag älskat från första stund.
Nu funderar jag över om jag ska omplacera henne. Det känns så elakt mot henne när jag gillar dom andra mer, även om jag såklart pysslar lika mycket med henne. Men det känns som att det kanske vore bättre för henne att bo hos någon som klickar med henne.
Samtidigt som jag tycker att om man tagit sig an en kanin så behåller man den livet ut.
Tänker jag helt fel? Hur hade ni gjort?

Jag tycker att du ska bestämma själv:) Det kanske är så att du inte vant dig vid henne, eller könet/rasen eller färgen och att det behövs mer tid. Jag hade väntat lite till och sett om det blivit bättre. Men känns det absolut inte rätt kanske det bästa är att omplacera.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Om man omplacerar för kaninens bästa och inte för sin egen skull och dessutom tänker igeonom beslutet noga innan så tycker jag det är okej. Sedan gäller det också att vara oerhört nogrann med nya hemmet så kaninen slipper bli en vandringspokal som får flytta runt hela sitt liv.
Har oxå haft kanin som jag sen sålde, jättevacker o go men vi kom liksom aldrig nära varann som jag gjort med mina andra..
Hade henne från 2 tills hon 5 mån sen råkade jag på en tjej som sökte efter kaniner just i hennes färg o sålde henne då, kändes helt rätt o har ej ångrat mej..

jag tycker du ska låta henne få lite mer tid, ett tips? är att typ "upptäcka världen" med henne, asså typ ha henne inne mera med dig gå till olika ställen som kanske är lite läskigare så tillslut kommer hon söka sig till dig när hon känner sig trygg ta in henne på kvällen och ligg och bara mys med henne i sängen,
då kommer hon nog känna sig tryggare och hon kommer söka sig till dig, och du kommer böja gilla henne mera:)
jag har varit i samma situation som dig fast jag hade bara en kanin :) men jag åkte på Kaninhoppning åkte till kompisar och så med honom sen nu är vi bästavänner :D
lycka till :)
Är det Amira du pratar om? :)
Eller blandar jag ihop dig med en annan? Haha
Om man inte klickar är det så.
Jag har haft en lejonhuvad hona och en belgisk hare hona som jag inte klickade med och sålde dom ganska fort faktiskt :P Ser inget fel med det.