Kanin i garaget?
Hej!
Jag undrar ifall det blir för instängt att ha en kanin i ett garage, om den bor i en typ "box", och har dörren öppen hela dagen och stänger på natten.. Det finns inga fönster men jag kan ha en liten lampa tänd på natten..
Jag kan nämligen inte ha kaninen på tomten då jag redan har blivit av med 2 kaniner, då folk har stulit dom..
Vad tycker ni?
_Kram Evelina
_
Jag undrar samma sak….
Är det bättre att ha dem i garage (för mig ett kallgarage förstås utan bilar!)
Men där är det bättre skydd för blåst och fukt. Inget fönster men däremot lampor.
Eller är utemiljön bättre för kaninen?
Det är soklart inet några bilar i vårat garage häller.
och dörren kommer som sagt vara öppen hela dagen, men stängd och låst på natten
_Kram Evelina
_
Jag anser att garage inte är ett bra ställe att ha djur på även om man inte har bilen där, för att man förvarar ju bensin och andra vätskor mm till bilen där inne plus att det behöver finnas fönster, en vanlig lampa ger inte de vitaminer som finns i solen som alla behöver ha, både människor och djur.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Garaget är väl inte så fel så länge det finns belysning. det finns ju inga krav på fönster men där i mot kan man ta ut kaninen och rasta den några gånger i veckan så den får lite solljus. Här där jag bor spelar det inte så stor roll för hela vintrarna är mörka nästan och dom få ljusa timmarna är mitt på dan när man är i skolan eller jobbar. tur nog pluggar jag hem ifrån så kan gå ut till kaninerna en sväng mitt på dan när det är ljust.
#3 bensin ligger ju inte öppet i garaget skulle jag tro utan i någon form av dunk så är det i vårat garage men vi har vår bil där så inga kaniner i vårt garage.
Jag har mina kaniner i mitt garage där det aldrig stått en bil eller oljor eller liknande. Det är bara kaninerna som bott där sen vi byggde det. Jag har öppet på dagen och dom går i Hage på gräsmattan och på kvällen släcker jag och stänger igen. Hade dom stått ute hade det ju varit mörkt då också så det gör ju egentligen inget. Jag har mina kaniner i garaget för jag tycker det är smidigt vid dåligt väder på vintern och det bosätter sig inte flugor i burarna på sommaren. Kan tilläga att mina kaniner stått där i snart 3 år och ingen har blivit sjuk eller liknande.
//Emma
#3: Okej, men vi har inga farliga vätskor osv där inne, typ bara som förvaring, så inga farliga vtskor!
+ att jag sa ju att det kommer att vara öppet på dagen in, och han kommer ju vara i en Hage på dagarna också.. och på natten finns det ju ingen sol?.. :)
Tack alal för svaren :) , har löst det på ett annat sätt- han får vara på balkongen.. Men om det blir kris i vinter osv så flyttar han in i garaget =)
_Kram Evelina
_
är de inte mycke fukt i ett garage
#7: Det är ganska ren luft i vårat garage. Och det blir ju friskluft när man har öppet osv :)
_Kram Evelina
_
jo de är klart..
Ett garage är inte farligare en att ha dom i en svalare friggebod utan isolering. Viss fukt kan väll vara men det är om man har värme på vilket inte behövs.