Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 1049 ggr
Zinnia122
0

Kan denna bur funka för en vinter?

Vet inte om man får länka. Men vad tror ni om den här buren? http://grand-prix.se/product_info.php/cPath/220_251/products_id/5000

Har hört dåligt om Trixie burarna, men kaninen ska bara bo i den från december tills i vår när det blivit tillräckligt varmt ute för att jag ska kunna ta in henne.
Buren kommer stå på min balkong.

Kan den funka för en vinter?

sotlynx
0

Jag har en och jag rekommenderar den inte egentligen. Jag var tvungen att måla hela utsidan och taket med kallasfalt eftersom träet är väldigt mjuk och skört. Den höll inte för ihållande regn. Dessutom skjuter taket inte ut tillräckligt mycket på framsidan så det regnar in genom gallret. Jag har dessutom nätat in utrymmet mellan benen och öppnat en lucka och monterat stege. Förutom det har jag gjort en tillbygnad på 1 kvm framför buren så att det blir mer rörelseyta. Nu är den bra. VitTass har totalt 2kvm att röra sig på!

Zinnia122
0

#1 Tack för svaret. Här kommer buren stå under tak(ska ju ha den på balkongen) så regn borde inte vara något problem. Har sett att det finns nån sorts bur skydd att sätta på buren också.

Men ska kika vidare och se om jag hittar nån lite bättre bur då. Vill inte köpa nån jättedyr eftersom den bara ska användas en vinter. Och sen får den inte vara för stor eftersom den ska få plats på balkongen.

sotlynx
0

Har du bara tak är det nog lugnt! :)