Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1177 ggr
LadyViolet
0

Vad kan det vara?! *akut*

Skriver detta snabbt nu så kan råka stava fel.

I förrgår hittade vi en kanin ute, har antagligen rymt och vi har den i en (stor) transportbur i väntat på att någon ska ringa och höra av sig om den, har satt upp lappar.

Den är troligtvis hermelin eller korsning och jättesnäll. Nyss hade jag den i knät lite och skulle sedan vända på den och se om den var en Hane eller Hona? och då ser jag att det är två rosa klumpar (ungefär snigelformade, ganska stora) som sitter under dens mage. Jag blev jättechockad och satte in den i buren så länge.

Kan det vara kaninungar? Men dom hänger väl sig inte fast på honans mage, eller? Vad kan det annars vara? Rosa, hudfärgade små saker var det :(.

Jag ska ta upp den snart igen om kolla, blev bara så himla chockad så jag vet inte vad jag ska göra. :(

Visste inte var jag skulle lägga tråden.

Annars äter den och dricker som den ska.

Zvintos
0

Sitter de nära rumpan?
I sådana fall låter det som att det är en hane, dvs att det var pungkulorna du såg.

Kollar du i denna tråden om könsbestämning så finns det en bild på hur en hanes pungkulor ser ut.

LadyViolet
0

Nu har jag lugnat ner mig lite, pappa var hemma och hjälpte mig att titta.

Ska ta en bild efter skolan förresten så ni får se.

Hm, det kanske kan vara pungkulorna. Om man tittar i den tråden du länkade så ser de ungefär ut som på den femte bilden, det rosa som man ser på den bilden. Men är de verkligen så pass stora? Trodde mer att pungkulorna var..ja.. små liksom.

Förlåt för att jag överreagerar, blev bara lite chockad.

[Majasmamma]
0

Säger som #1, det är säkert pungkulorna. De ser lite ut som rosa sniglar! Skrattande

Zvintos
0

#2: Ja, de brukar kunna vara så stora ja.
Beror nog lite på hur pass stor kaninen själv är.
Men på mina dvärgvädurar har de varit sådär stora som på bilden.

LadyViolet
0

Tack båda! Jag kan lägga in en bild i eftermiddag så jag är helt säker. Nu kan jag slappna av. :)

LadyViolet
0

Förresten, svårt att säga utan bild kanske, men vad har den för färg om den har svart "kajal" runt ögonen, svarta öron och svarta fläckar längs ryggraden men resten är vitt?

Zvintos
0

#6: Låter som en svart brokad. =)