Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1655 ggr
Lady-X
0

Sätta ut välpäsad kanin NU?

Fryser de ihjäl?

Vindskyddat läge, bodel med MASSOR av halm och fleecefilt. Går det, hinner de sätta vinterpäls? Har mkt underull och blir varm inne.

[Kaninlycka]
0

Om jag vore du du skulle jag inte sätta ut, båda dina kaniner är väl sjuka också?

Eidesdotter
0

Du kanske har möjlighet att mellanlanda kaninen i ett uthus/stall/annat skyddat ställe först? Så den vänjer sig och inte behöver lida av de kalla nätterna.

Sedan är det nog avgörande var i landet du bor. Här hos mig i Östergötland är det ibland ner mot noll om nätterna nu. Längre norrut är det säkert flera minusgrader om nätterna, kanske om dagarna med?

Beror nog på buren också, hur mkt skydd den ger. Jag utgår från att den står en bra bit över marken och har en skyddad bodel.

Någon med erfarenhet av utekaniner kan nog ge dig bättre råd!Glad

Lady-X
0

#1 Inte mina, min väninnas välpälsade minilöwen (eller vad de heter?).

Emelie
0

Det borde inte vara någon fara. Kaniner är mycket tåligare än vad man tror.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Lady-X
0

#2 Buren står på en altan under tak, är på höga ben, en öppen sida med nät och så en husdel. Det är en variant av stor trixiebur. Den står vindskyddat och torrt. Dock bor vi i södra norrland. Så nätterna är det 0 grader i alla fall.

[Kaninlycka]
0

#3 Okej, men då borde det nog gå bar bara de har gott om halm att bädda med.

Tyckte det lät konstigt om du funderade på att sätta ut dina som inte mår helt bra. Hoppas de kryar på sig!

Lady-X
0

#6 Nej utekaniner är inget för mig. Jag fixar inte att gå ut på kalla vinterkvällar och umgås med dem Flört. Jag är ingen utemänniska ens på sommaren.