Försäljning av kaniner.
Som en tjej på kanin ifokus önskar skapar jag en egen tråd om det här.
Personen i frågas kompis ska sälja kaninungar som är 6 veckor gamla här är min uppfattning om detta (skrev de i hennes tråd med men hon tyckte jag skulle starta en egen)
Enligt Jordbruksverket skall kaninungen vara 7 veckor minst .
En unge som säljs innan det har oftast magproblem, och vid 6 veckors ålder kan tänderna på en kanin inte utvecklas ordentligt till rätt bett och vid tidig flytt kan skada mm inträffa vid stress mm. Kaninens tänder kan fastna och skadas på övriga sätt och få skada för livet.
När en kaninunge är 6 veckor börjar den vänja av mammans mjölk och bara äta pellets. vid 6,5vecka äter kaninen sågott som bara pellets och har vant sig.
Att sälja en kanin vid såpass liten åldern är _skamligt!
_Vet att det varit många diskutioner om att djuraffärer har unga kaninungar tillsalu, men att en tjej som har ett gäng kaniner och säkert läst trådarna här på kanin iFokus inte kan berätta för sin kompis att det är farligt för en kaninunge att flytta såpass tidigt.
Jag ogillar sådant. Även om kaninerna inte går ihop, sätt dem i en annan bur! Har man inte plats är det ju helt idiotiskt att ens ta kullen!

jobbigt att du alltså menar att hon måste avliva kaninerna? pga av omständigheter som inte ska behöva skrivas här så måste hon göra sig av med alla kaniner +bebisarna. sen tycker jag att det du gör inte är speciellt trevligt.
Då kan hon väl köpa burar, eller? ^^ Det är HENNES ansvar att ungarna inte avlivas i onödan eller blir sjuka.
Och det är verkligen akut ?

Känns som du gör ett personligt påhopp när du skriver så här, vilket inte gör mig speciellt glad. Alla kaniner måste säljas inte bara bebisarna jag försöker bara hjälpa till att hitta ett bra hem till dom. Svårt att sälja mamma med ungar så mamman säljs försig. och JA det är akut
Jaså personligt påhopp ? Jag tänkte skriva namn där uppe men struntade i det eftersom jag tänkte de måste vara personligt påhopp. DU sa att jag skulle skriva en egen om jag skulle skriva vad jag tyckte och ja nu gjorde jag det!
Låter jävligt mysko att de ska vara så akut. Men då är jag lessen för att jag blev så sur. de framstod inte i annonsen att de var akut .

nej jag blir bara ledsen för att jag försöker hjälpa till med att hitta ett nytt hem åt dessa då de inte kan bo kvar. på fredag kan dom "lämnas" och då är de 7veckor.

Gud. Ibland undrar jag varför människor ska lägga sig i andras ensak! Jag har två kompisar som köpt sina kaniner från uppfödare. Kaninerna var 6,5 veckor vid tillfället. Min kanin var 6 veckor när han såldes från uppfödare till djuraffär. Min förra kanin var 6 veckor när han kom hem. Visst, man kan ha åsikter men nu är det tydligen AKUT och sålänge Matilda väljer att inte skriva varför har ni inget i saken att göra?
Tycker ni tar till en ganska hård ton ..

tack matilda

Tribe - är du 13?
Om det är så akut att man verkligen måste sälja kaninerna vid 6 veckor så är det väldigt dåligt planerat med kullen. Tar man en kull så ska man ta sitt ansvar över det.

#11 du kanske inte läst allt och hängt med om vad detta handlar om, kaninerna kommer att säljas när dom är 6veckor och 5dagar gamla. Inget av detta var planerat utan alla kaniner måste säljas.

Såhär står det på Sveriges Kaninavelsföreningars Riksförbund:
"Ungar av kanin och gnagare skall hållas tillsammans med modern eller likvärdig ersättare till henne, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad. För kanin minst sex (6) veckor."

Om vi ser det på det här sättet istället, Tribe och myriis ni är vänner eller hur? ni gaddar ihop er mot mig helt utan anledning, dvärgraser kan säljas från 6v, även om jag håller med om att detta inte är bäst för kaninerna. Dessa flickor som ska säljas kommer vara 6veckor och 5 dagar , och det är alltså detta du förstorar upp? Du vet ej varför de måste säljas osv.
#14: Enligt jordbruksverket skall kaninungarna vara 7 minst veckor. Det gäller oavsett vad som står på kaninavelsföreningens sida!
#12: Men de är ju ändå inte 7 veckor då. Den person som säljer ungarna tar inte sitt ansvar då, oavsett om alla måste säljas, om hon säljer ungarna då de är under 7 veckor.

det är 6veckor för dvärgraser, och dessa flickor kommer SOM SAGT vara 6veckor och 5dagar när dom säljs!

Detta handlar inte om att ta ansvar, detta handlar om att finna ett bra hem till dessa kaniner då de av vissa omständigheter ej kan vara kvar.

#15 Jaha, var kan man läsa detta? Och vad ska ägaren göra annars? Hon har tydligen varken plats, tid eller liknande. Är det bättre att låta dem sitta en vecka till utan omvårdnad? (Jag vet inte om detta är fallet, men tar det som exempel!) Är ungarna vana vid att vara utan sin mamma och äter fast föda är dom redo att flytta!
Men sälj mamman med ungar då -.-

Ungarna äter pellets och klarar sig fint själv, det är svårt att sälja en mamma med ungar.

Ja förstår inte vad det är du bråkar om, jag letar hem åt två kaninflickor som behöver seriösa köpare, du är tydligen inte intresserad och då jag inte frågade efter någonting annat i annonsen så ser jag det inte som att du har något att bråka om.
Då detta är ett forum och inte någon annonseringsplats får folk säga vad dem vill i trådarna.

Som en tjej på kanin ifokus önskar skapar jag en egen tråd om det här.
"tribe du får det att låta som att jag hetsat dig till att göra detta"
jag bad dig inte skapa en ny tråd. utan jag tyckte bara att det du skrev inte hade någonting alls med det jag skrev om i "annonsen" att göra. Så om du vill börja prata om kaninungar så visst gör det - men blanda inte in mig.

#22 Det finns vissa gränser på hur mycket man får lägga sig i.

#22 ja men jag är inte ute efter att bråka om vem som har rätt och fel. fakta är fakta, ta det som ni vill. om ni vill bråka så gör det, men det är väldigt omoget.
#22. "Då detta är ett forum och inte någon annonseringsplats får folk säga vad dem vill i trådarna."
Alltså om du inte visste så finns det skrivregler…
Medarbetare på Hundar.ifokus

om ni två , dvs Tribe och myriis bara kan säga vad ni vill uppnå med detta så kanske man förstår, men ser ingen som helst nytta i detta

Tycker att det är otroligt dåligt att ni (tribe, myriis) håller på som ni gör. Nu säger ju antal människor här inne att man får ta kaninen vid 6 års ålder så varför ska ni fortsätta gnälla?
Tindrah säger att kaninerna mår bra och äter osv. så det finns ju egentligen inget att diskutera om nu.
Lägger mig inte i denna disskution längre då folk inte ens verkar lyssna på vad man säger.
#28: Men faktiskt så har myriis & elli rätt, kaninerna är inte i rätt ålder för att flytta ännu. Dessutom har ingen sagt att en kanin på 6 år inte skulle vara leveransklar.

#30 Men de framför budskapet på helt fel sätt genom att trycka ned Matilda, som antagligen vill kaninernas bästa då ägaren tydligen inte har tid/plats för dem. Och du har inte svarat på min fråga; Var kan man läsa om när kaninen bör flyttas från sin mamma?
#31: Nu råkar jag inte befinna mig i samma land som du, men du torde finna svaret du söker om du tar kontakt med svenska djurskyddet.
#32: Elina, man kan inte se ngt på din profil eller liknande ;o Tänkte om du visste det xD
Myriis: Jo, jag är helt medveten om det, har själv valt att min profil inte skall synnas.
#34: Ok =)
Asså allvar nu!! Palla tjafsa mer om detta,, nu får ni här inne fan ta och skärpa er! jag tycker detta har varit en av de bästa sidorna på I.fokus men på senaste tiden tycker jag det har varit lite för mycket påhopp tjafs och annat liknande.
Detta gäller alla här inne! TÄNK PÅ VAD NI SKRIVER!! och tänk er själva hur ni hade uppfattat vad ni skriver innan ni trycker på "publicera kommentar"… :@
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag är 13 år kan vi börja med, jag vet att du, Mathilda är 17-18 år och har bla gjort modelljobb.
Jag och "myris" känner varandra, men hon och jag "gaddar" inte ihop hos, vi vet vad vi pratar om och vi skriver bara det vi känner. Myris är även duktig på kaniner. Hon hopptävlar.
Elina är också jätte duktig på kaniner. Hon föder också upp kaniner, hopptävlar och har nu skaffat utställningsdjur.
Ni som tycker att Jag, Elina & Myris har fel, ni tävlar inte och har en eller två kelkaniner, så snälla.. :P

#37 Det handlar inte om hur mycket kontakt man har med kaniner, hur många kaniner man har eller om man har uppfödning eller ej! Jag läser väldigt mycket om kaniner i både böcker och på nätet! Blev riktigt arg på det du skrev, bara för att du hopptävlar, ställer ut osv. behöver inte det betyda att du vet mer? Sluta vara så otroligt elak och tjurig! Du är inte mer värd än andra!
_".. jag vet att du, Mathilda är 17-18 år och har bla gjort modelljobb."
_Vad vill du få fram med det? Låter väldigt nedlåtande!
Tycker du borde tänka mer på hur du uttrycker dina åsikter! Det gäller oss alla!
Ska vi kanske sätta punkt för den här diskussionen nu? Innan den spårar ut totalt?
ska inte en hoppkanin eller uts.kanin behandlas som en vanlig "kelkanin" då eller? Man kan väl veta mycket om kaniner även om man inte hoppar med dem? skötsel av en kanin har ju inget med hoppningstävlingar att göra?
Dessutom att hon har gjort modelljobb har ju inget med detta att göra? Skulle hon vara dum för det eller vad vill du säga?
Alla har rätt till åsikter men man kan föra fram dem trevligt utan att få någon att känna sig som en dålig ägare. Om ungarna måste säljas nu så är det bästa ju att hon hjjälper till och försöker att hitta bra hem till dem!
- Mvh Emma
Personligen har jag märkt (tycker hag själv) att folk som hoppar eller ställer ut är med sina kaniner mer än folk med vanliga kelkaniner. Men detta är ju såklart bara vad jag märkt ;P
Okej nu ska jag berätta vad jag menar :P
_".. jag vet att du, Mathilda är 17-18 år och har bla gjort modelljobb."
_Menar jag att Jag VET vem Mathilda är .. och vi har chattat ett x antal ggr.
Ni som har kelkaniner, kan oftast inte lika mkt som en utställningsmänniska /hoppmänniska, man lär sig betydligt mkt att vara på tävlingar träffa folk som kan mkt och så.
För två års sen innan jag började ställa ut & hopptävla kunde jag ungefär lika mkt som ni med kelkaniner, så ni kommer väl lära er nångång om ni börjar tävla ^^

#40 Själv har jag märkt annorlunda. En person med 1-2 kaniner tror jag har mer uppmärksamhet att tillföra sina kaniner än en person som har uppfödning med 10 kaniner.
Men det förklarar inte saken om att kaninhoppare eller kaninutställare vet mer om kaniner än de som har kelkaniner. Ni låter väldigt nedlåtande, och som #39 säger, ni behöver inte få oss "kelkanin ägare" att känna oss som dåliga ägare heller!
#42: Får jag er att må dåligt? :O Det är inte direkt syftet ;P
Jag tror att en som har 1-2 kaniner kan ge sina kaniner mer uppmärksamhet, men sen vill inte alla kaniner heller ha så mkt uppmärksamhet. Folk med många kaniner kan också ge sina kaniner lika mkt uppmärksamhet!

".. kunde jag ungefär lika mkt som ni med kelkaniner, så ni kommer väl lära er nångång om ni börjar tävla"
Herregud, LÄR DIG VARA TREVLIG. Har du ingen empati alls i kroppen? Nu är jag lagom irriterad på dig kan jag säga.
Du låter extremt självupptagen och som en riktig besserwisser om jag får säga så!
Du har ingen rätt att säga att "vi med kelkaningen" är dåliga kaninägare. Hoppas verkligen du lär dig vara trevlig mot folk, för din egen skull!
Säger fortfarande Alla kaniner ska behandlas lika! Beror väl på hur mycket man är intresserad på hur mycket man kan. Man jan läsa på utan att lära sig något nytt om skötseln av en kanin på en tävling. Att ta hand om en vanlig "kelkanin" är lika viktigt för det.
Gillar inte att du säger att vi inte skulle kunna veta lika mycket bara för att vi inte hoppar med kaninen.
Jag går även djurvård och vi har djur så det klassas som djurpark i skolan. Man kan lära sig på olika sätt.
- Mvh Emma
Asså :P hahha de är första gången jag hört att ja e besservisser.
När ni är otrevliga vaf får man inte vara de tillbax ?

#43 Det verkar så. Du verkar inte alls kunna kontrollera dina åsikter. Dom flyger hit och dit och du låter som en riktig besserwisser du med! Ursäkta om jag låter elak, men du verkar inte lyssna annars ..
De kaniner jag träffat ÄLSKAR uppmärksamhet, så jag ska inte uttrycka mig om den saken sålänge jag inte träffat på kaniner som INTE gillar att bli ompysslad.
#47: Candy gillar inte att bli ompysslad ;P

#46 Jag har försökt föra en mogen diskussion om ett intressant ämne, och tycker inte jag har varit otrevlig alls förrens du gjorde mig riktigt irriterad och lite ledsen faktist! Du har ingen rätt alls att säga att du är mer värd än andra!
Tycker det är synd att så många tror att de är mer värda / mer kaninkunniga bara för att de hoppar med sina kaniner. Förlåt men det låter HELT sjukt om det skulle vara så ^^,

#48 Okej, då har hon nog varit med om något. Det är vad jag tror. För kaniner som pysslas om dagligen lär sig att det inte är farligt och lär sig tycka om det ^^
#49: Vart har hon sagt att hon är mer värd än andra? =)
Det där om att en del är mer kaninkunniga för att dem hoppar med sina kaniner stämmer. Man börjar oftast läsa mer om kaniner och liknande. Men såklart kan dem som har kelkaniner ta hand om sina kaniner lika bra, en del iaf.
#44: Man skall inte dömma hunden efter håren.
Asså sitter och chattar med 2 pers som inte är delaktiga i konversationen. båda kaninuppfödare. De håller med att som delaktig i klubbar mm lär man sig mer!
Själv har jag en "utställningskanin" och väntar hem ännu en inom kort. Men jag ser dem lika mycket som familjemedlemmar, dvs. "kelkaniner". Så var går gränsen? Jag lärde mig så mycket jag kunde om kaniner innan jag ens började leta efter en kanin jag tyckte om. Man lär sig mycket på att tävla för att man ofta träffar andra kunniga människor som man kan utbyta information med. Men det är inte enda vägen att gå. Alla är vi olika och hämtar information på olika sätt.
#54: Vill bara påpeka att jag ser mina kaniner sm familjemedlemar också ;)

Flickor!
Jag lämnar er för att åka på dop. Glad kommer jag hem och får se detta. Kom ihåg SKRIVREGLERNA! Och inga personliga påhopp. Skärp er!

Förstår mig inte på er "tävlingsmänniskor" måste jag säga.Det finns trevliga som gärna delger information och svarar på frågor. Sen finns det dem som bara skriker "JAG ÄR BÄST FÖR JAG TÄVLAR!" rakt ut och vägrar svara på frågor/delge info bara för att ingen får bli bättre än dem. Jag tog hand om en såkallad "kelkanin" som skulle bli ormmat utan min hjälp. Kan nog med säkerthet säga att jag vet minst lika mycket om kaniner som er ;) - eftersom jag är ute och fotar på kanintävlingar och därmed även jag träffar på kunniga (och trevliga) människor ;)

Eftersom denna diskussion spårat ut vet jag inte riktigt om jag vill skriva mer här. När 3 personer gaddar ihop sig blir man smått besviken på sina medmänniskor måste jag säga ..
#57: Ngn speciell person du syftar på? Alltså som skriker "Jag är bäst för att jag tävlar" ? :P
Japp^^ du ÄR på tävlingar ^^ du har koll ;)
jag skrev de över när man är på utställningar/hopptävlningar och ställer ut/tävlar eller bara är delaktig så lär man sig mkt ^^

#59 Nej. Skrev inget namn, eller hur? ;) Det finns så många sånna "personer". ^^

#60 Men då kanske du kan skriva också att man även kan lära sig på ANDRA sätt? Litet förslag bara, det låter trevligare då.. :)
Har sett denna tråd hoppa upp nu under dagen och läst lite då & då, börjar själv bli lite smått "irriterad", jag säger inte att jag är någon expert på området kanin, men en sak vet jag och det är att det finns okunniga personer inom Hoppning och Utställning av kaniner också!
Tror ni verkligen att Personer som sysslar med Utställning eller Hoppning är EXPERTER på allt som har med kaniner att göra? Jag har inget emot personer som kan sin sak, det är inte det, men när man generaliserar alla "kelkanin"ägare som ni säger, så går det lite väl långt..!
Innan jag ens skaffar kanin igen så sitter jag och suger åt mig så mycket information, och råd jag kan, jag vill lära mig det som går för att kunna ta hand om en annan varelse.
Bara för att man inte har samma inrikting på sin kanin så behöver inte det betyda att man har mindre kunskap än en som tävlar.
Kanin.Ifokus trodde jag var till för kanin intresserade personer som kan komma med tips? och råd till varandra, ett ställe där personer med samma intresse kan prata om det som har gemensamt, inte till för att "mucka gräl" med varandra..!
Har ni en speciell åsikt som egentligen inte rör oss andra så finns det en funktion som är Personliga Meddelanden, PM:a personen i fråga istället för att skapa en extremt stor diskussion av det hela.
_Tänk på att det ni säger kan vändas tillbaka mot er sen, tänk på att behandla andra som ni själva vill bli behandlade. Sajten blir det vi medlemmar gör den till, är det såhär den ska se ut?
_/- Photoniq /-
Absolut! Särskillt kan man lära sig på denna sida där de såkallade crewarna inte kan så mkt och försöker vara duktiga och har fel. Man brukar se upp för crewarna men när man kommer med felaktiga svar. nä då e de inge kul..

#64 Var du ironisk nu? Vet inte riktigt hur jag ska tolka det du skrev .. Förutom att man visst kan lära sig saker här. DU finns ju här, eller hur? Och du håller ju på med hopp & utställning, så klart att du vet saker :D >_<
Twinnie: Du skrev "När 3 personer gaddar ihop sig…". Syftar du på mig, myriis & elli? Kan säga att jag knappt vet vem myriis är, har aldrig sett henne eller pratat med henne. Elli känner jag endast via nätet. Det ända som skulle kunna antyda på att vi "gaddar ihop oss" är att vi framför våra åsikter som nu råkar stämma i stort sätt rätt bra med varandras åsikter, men det betyder väl inte att vi gaddar ihop oss?
#66: Tänkte precis på detsamma. Jag känner visserligen Elli på riktigt, men vi har itne direkt pratat om att nu säger vi så och så -.-. Och somsagt känner jag bara Elina genom nätet, och vi har inte ens haft sådan kontakt att vi chattar emd varann och sånt.
Vet du Twinne !
Elina, Myriis och jag vi tävlar faktis ^^ och vi bara skriver det som är BÄST för djuret.
Jag tillex, SKITER helt om ni medlemmar blir ledsna, jag ser kaninens hälsa framför en människa.
Men att ang tävlingsmänniskor är bättre handlar INGET om de jag skrev över ..

#66 & #67 : Okej, fick lite den känslan bara. Ber om ursäkt! :)

#68 Okej, Sån är du & det accepterar jag! Men man måste kunna ta hänsyn till andras känslor om man ska delta i diskussioner ..
Kan ni inte ta och skita i det här nu? Måste verkligen någon ha sista ordet? Det går inte att ändra på något, gjort är gjort! Visst tycker jag också att kaninerna ska vara minst 7 v, helst 8, när man säljer dem, men nu var det tydligen akut som jag fattade det?! Och då är det ju bättre att sälja dem vid 6, nästan 7 veckor än att avliva dem??
Men alla har sina egna åsikter, och jag tror inte Myriis, Tribe och Elina gaddar ihop sig, utan de tänker bara i samma banor! Eller?
_Hoppas det här tjafset slutar nu, man längtar inte precis att gå in på kanin i fokus och komma till det här bråket!!
_Tack!
Aa, men när jag försöker vara trevlig har folket oftast kaxat emot och de har slutat i kaos!

NU LÅSER JAG DENNA!

Okeej hela den här grejen handlar alltså om två dvärgkaninungar som skall säljas när dom är 6v och 5dagar gamla? jag har fortfarande inte fattat vad du vill mig tribe, förutom att "hoppa på mig" och försöka få alla emot mig? Varför ? jag försöker bara hitta ett hem till de små ninerna, om du inte var intresserad av att ta hand om dem så tycker jag inte ens att du skulle skrivit något alls.
Nu handlar det inte längre om dig Tindrah. Vi har utvecklat den otroligt mkt. Ber om ursäkt att jag jävlades med dig.
Twinnie ; Hur kommer det sig att jag aldrig sett dej svara på "hjälptrådarna" då ? Eftersom du inte kan ? elr har ja helt fel :S

#75 Jag öppnade denna tråd på ett vilkor. Inga personliga påhopp och att följa skrivreglerna.
Att sälja kaniner under 7v är mycket oansvarigt och oseriöst. Borde vi på kanin.ifokus stöja sånthär? Kan vi inte sätta upp regler på hur annonser får se ut, och att man inte får sälja kaninerna förrän, eller iaf skriva i annonsen att man säljer kaninerna före de fyllt 7 veckor. Kaninungar ska ju inte säljas förrän de fyllt 7, helst 8v.

#77 Lotta bestämmer sånt.
#77: JAg stödjer förslaget helt! Enda anledningen jag ser till att man säljer kaninerna tidigare (om det inte är akut eller wtf det kan vara ;P) är att man inte är kunnig nog för att veta, att man inte har tid eller inte plats ;P

NI VET INTE VARFÖR KANINERNA MÅSTE SÄLJAS! kan ni bara sluta! ni får som ni vill ja e borta från kanin.ifokus tills ni slutar att göra så här mot mig! ni säger att ni bryr er om kaninernas bästa men då hade ni hjälpt till att hitta ett bra hem, inte förhindra mig att hitta nytt hem till dom. och myriis du vet inte varför kaninerna måste bort eller hur ? så hur kan du säga att det inte är akut? du vet ju inget alls om vad som hänt!
Tycker att man inte ska kladda i annonserna heller..
och inte heller skriva i annonsen att om man inte köper hotas dom med avlivning!
Alltså jag har läst igenom hela tråden nu och jag tycker att den är extremt löjlig och oseriös! Visst jag har ingen kanin, MEN det betyder ju inte att jag vet mindre om kaniner än ngn annan.. Och jag tror knappast att bara för att man ställer ut eller tävlar i hopp med sin kanin så vet man eller kan man mer än alla andra! Okej om man lär sig ngt nytt när man är där, men för det så kan man inte mer än andra! Alla får vi ju erfarenhet på olika sätt oavsett vad det är för djur eller vad det handlar om! Jag blir bara på dåligt humör när man ser hur omoget vissa beter sig, men alla är vi olika och man kan ju inte direkt förvänta sig att alla kan bete sig moget heller, dessutom så har vi ju rätt olika åldrar här =) Vissa är besserwissrar och tror att de vet mer och är bäst på allt, men så är det överallt! Haha, jag är också en besserwisser när det gäller vissa saker ;) Alla vill väl ha rätt?:P
#77 Nu är det ju som det är! Säkert vill ju inte den här tjejen/killen sälja sina kaniner och Tindrah ska inte heller behöva förklara varför hennes vän säljer alla sina kaniner! Det är ju nog svårt för henne/honom som det är! Föreställ dig själv att du skulle vara tvungen akut att sälja alla dina älsklingar - hur hade du känt då? Är du mer seriös då eller? Ja, det är kanske väldigt dumt och oetiskt att sälja ungar som är 6 v, men som Tindrah sa så är de ju bara 2 dagar ifrån 7 v på fredag! Är det verkligen så hemskt?! 2 dagar.. Det är faktiskt lite löjligt.. Visst att man har sina principer, men det är ju en sak det, tyvärr så är det ju så nu att det går INTE att ha dem kvar tills de är 7 v för att det är akut, punkt slut! Sedan spelar det ju ingen roll vad du tycker, för att det är ju minst lika akut iaf. Och hade Tindrahs vän fått välja så hade hon/han säkerligen inte sålt alla kaniner från början och ungarna hade fått vara kvar där tills de var 8 v!=) Tyvärr så går ju inte det nu.