Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 456 ggr
Fiona
0

hjälp med stamtavla!!

1.jag har köpt en lejonhuvad hona med stamtavla men hennes nsmn står inte där, brukar de vara så jag trodde alla kaniner med stamtavla hade ett namn+ :S (hon är märkt i öronen)

2. hon är mäskt i båda öronen men överallt där jag har läst står de bara om att dom ska vara märkta i vänster öra ?

3. Om man vände på stamtavlan står de ägarbyte men de är inte skrivit nått där fast hon har bytid ägare två gånger efetr uppfödaren?

jag fattar ingenting skulle vara snällt om nån kunde hjälpa mej!(A)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Sanell
0

Kaniner födda efter 2005 ska vara märkta i båda öronen, vänster öra med uppfödarnummer samt år och kullnummer i höger öra. Om alla uppgifter är ifyllda förutom namnet kan du kontakta uppfödare själv och fråga henne/honom om det är något som är oklart, tex varför namnet inte är ifyllt. (Förstår själv inte varför namnet inte står där men det är ju öronmärkningen som identifierar kaninen och inte namnet.)

Texten på baksidan av stamtavlan behöver inte fyllas i men om du vill kan du göra detta själv för att hålla reda på vad kaninen varit med om.

Fiona
0

okej tack då får jag ringa till henne för hon bor i småland och jag i falköping:P Men hon har nog inte haft nått namn nån gång för de var förra ägaren som kom på ett namn:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Fiona
0

*putt*

Jenny

Hopi
0

Min Dennis hade inget namn heller på stamtavlan. Det var för att uppfödaren brukar inte ge namn, det får ägaren göra sen. =) Han är märkt i båda öronen och det står ju även på stamtavlan.

Henni-Chan
0

Många uppfödare skriver inte namnen på kaninen i stamtavlan, har ett par kaniner där det inte står (så lugn). Och uppfödaren har ju ett eget uppfödarenummer! det brukar stå i ett av hörnen längst ner, någonting om stambokföring och om uppfödarenummer. Det brukar inte stå annars utan enbart i kaninens högra öra. Ang. ägarbyte kan du skriva i att du köpt henne och när (datum) annars behövs det inte.. Har flera kaniner där de inte står något om nya ägare osv.

Hoppas du fick lite hjälp :P

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Fiona
0

tacks å mkt:Dmen hur ska jag göra för att få hennes namn på stamtavlan?:P

Jenny

Henni-Chan
0

Har inte uppföadern skrivit nått namn.. så aa (?) jag har inte skrivit nått.. brukar låta det vara

Hendrike "Pinkku" Palm 

~ Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Fiona
0

#7kej men om man ska ställa ut hur funkar de då, måste dom inte ha nått namn ?

Jenny

Sanell
0

Namn behövs inte eftersom det är öronmärkningen som identifierar kaninen, och det är bara dessa nummer man fyller i på anmälningssedeln.

Fiona
0

tack (:

Jenny