Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1768 ggr
[Fruktiz]
0

Jag måste skriva av mig!

Jag känner mig som om jag inte vill ta hand om mina kaniner! Rynkar på näsan Jag är väldigt sjuk och har vart det sen i söndags med torrhosta och över 38 graders feber. (Jag har säkert lunginflammation som min minsta syster hade förut)

Så jag orkar liksom inte ta hand om kaninerna. Rynkar på näsan Jag vet att min kaninunge och äldsta kanin behöver hopptränas och motioneras, men jag orkar helt enkelt inte!

Visst ger mina föräldrar och syskon mat till dem, men det är ändå jag som ville ha kaniner, och syskonen vill inte gå ut och gosa med dem.. Det känns som om kaninerna bara sitter i sina burar och blir tjockare och tjockare.. Rynkar på näsan

Jag har försökt övertala min lillasyster som är 2 år yngre än mig att städa minst 1 bur, eftersom det behövs. Men hon verkar bara tycka det är jobbigt. Visst, det kan kännas lite jobbigt, men man måste ju!

Jag längtar så himla mycket tills jag blir frisk!

[h-malm]
0

Jobbigt läge ;) Kan inte någon kompis hjälpa dig?

[Fruktiz]
0

Jag har bara tre kompisar som gillar kaniner och de bor ganska långt bort från mig. Sen smittar jag också.

Sen fattar jag inte varför ingen i familjen orkar ta ut en kanin i hagen? Det är liksom inte så svårt. Tungan ute

hjartelyckanskaniner
0

Vet inte när du städade sist. Men skulle det dröja 1-2dagar för länge så dör ju inte kaninen;) vill inte veta hur kaninernas hålor ser ut och luktar. Kan inte lukta hallon iaf.

Sen behöver du inte oroa dig för motionen. Kaninerna vet att du finns för de och såfort du blir frisk så kommer de vara jätteglada för all kärlek.

Varför tänka negativt när man kan tänka på allt posetivt?;) vet inte vem som säger så:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Fruktiz]
0

Okej, jag städade typ för lite mer än 1 vecka sen, men egentligen är det inte så väldigt lortigt, jag vet bara att det behövs städas.

Ska försöka tänka positivt!

Rafflan
0

Be din syrra lägga in nytt spån på det gamla? inte så jobbigt, men så slipper  dina kaniner det gamla skiten ;)