Bygga en inomhus bur
Hej jag ska bygga en inomhus bur för kanin/marsvin vad ska jag ha för mått 120x60 är det bra? Dom får fri tillgång till att gå ut ur buren när dom vill :) men är det nån som har bild på sin bur? ska man ha bur skåp? hur många våningar asså om man har så som kan gå upp en trapp osv? räcker det med en våning?? snälla jag behöver verkligen hjälp :) För jag har aldrig byggt bur förut.!!!

Det räcker med 1 våning, ha gärna en sittställning som du monterar vid bottnens slut, så de kan sitta där eller ligga under den & gömma sig. Storleken är utmärkt! Burskåp? Vad menar du?
Gör den säker, det är det viktigaste, lycka till 
Burskåp det är liksom som ett skåp hmm kan lägga in en länk!

Men du, visst lät det ganska bra, tipsen jag gav? 
Jaa det gjorde dom ! NÅGON SOM HAR MER FÖRSLAG?? TE.X HUR MAN BYGGER OCH HUR MAN SKA INREDA??
http://www.zoonen.se/perzoonen/galleri/default.asp typ som den första :P men asså det är typ vanligt med flera väningar å dörrar
Du behöver inte ha caps lock
Storleken låter bra, jag är ine säker på måtten för stora kaniner. Om du ska ha en BJ eller någon annan stor så är det kanske för litet. Men för marsvin och mindre raser är det bra.
Du kan ha en halv våning till, eller en stor hylla. Har du marsvin behövs det en ramp upp med sågot sorts halkskydd. Har du kanin kan de hoppa upp.
Om bur skåp är det en smaksak, de flesta som har burskåp har ett skåp som de bygger buren i. Har du inte ett skåp finns det ingen anledning till att bygga ett. Såvida du inte har något djur som käkar marsvin/kaniner så räcker det med sidor och behövs inget tak. Till kaniner måste sidorna vara ca 1 m höga för de inte ska hoppa över. För marsvin räcker det med ca 30 cm.