Slutar kanske med lejonen...
Jag ska nog sluta med lejonen innan jag ens börjat, jag vill inte hålla på trimma inför utställningar då jag inte är speciellt bra på det och inte känner mig så motiverad… Gillar dock att borsta dem, tycker att det är mycket mysigt med den kontakten som man får då.
Så jag kommer nog att ha både Qruella och Xerxes till salu framöver (har tänkt ställa dem och ev. regga innan jag säljer dem). 
Har bestämt mig för att bara ha Hermeliner under nästa avelssäsong, men blir det över 25% muppar så slutar jag även med dem… (sparar kanske ett avelspar eller så)
Men jag vet inte Vilken ras? jag ska ha annars, mina burar är 120x60x60 så jag har ju inte plats för hur stora kaniner som helst. Jag vill ha en ras som inte är så svårtecknad, ingen projektras och den ska vara trevlig överlag. Något förslag? Det lutar nästan åt att jag i sådana fall slutar med kaninerna helt och bara sparar Algot och någon hermelinhona till kel…
Min hemsida (som inte är klar): http://www.algotgardens.site90.com/
Kan tillägga att jag inte vill ha dvärgvädurar då jag tycker att de är så äckliga, ahaha. 
Ang. muppar så får du ju testa och se vilka av dina djur som har dvärggen och sedan välja att para endast dvärggen bärare mot icke dvärggensbärare då får du ju inte muppar.
Men i början får du nog det, brukar då vara 1-2 muppar i kullarna…
Lycka till.
#2 Har inga utan, de som inte bär på dvärggen är ju så fula och de är inte speciellt vanliga heller… Fast de kan väl ge fina, vältypade ungar. Jag har valt en så "svår" färg (blå otter) så det är ju inte det lättaste att hitta bra avelsmaterial som dessutom inte bär på dvärggen.
Varför tycker du dvärgvädurar är äckliga?
#1 de tycker jag med, vår ända dvv pissar på mig jämt 
ang. hurvida du ska sluta eller inte känner du nog bäst själv. En ras jag rekomenderar om man inte vill ha mkt päls jobb inför uts men ändå en mysig ras är mini rex. Trevliga små kaniner de där!
#4 Jag tycker att de luktar illa, skvättkissar och bajsar 65326725 gånger så mycket som hermeliner och lejon.
Hahahhaha okej :P