Utekanin som flyttats in nu
Jag har blivit tvungen att flytta in min kanin som hittills bott ute. Jag vet att det är sent att flytta in honom men jag har inget val då min boendesituation ändrats väldigt drastiskt utan att jag kunde göra nåt.
Men jag är så orolig att han ska få värmeslag…nu står hans bur vid altandörren som är lite öppen, han ligger ner och verkar lite trött men hans känns inte varm.
Hade honom inne i vintras när jag klippte klor och visiterade eftersom jag helt saknade lyse ute och då kunde jag se att blodådrorna på öronen blev tydligare och öronen blev varmare. Så är det inte nu.
Nu medan jag skrev kurade han ihop sig lite, då borde han väl inte vara nära värmeslag?
Han äter och dricker som vanligt.
Att umgås med djur är att vila sin själ

Ingen fara! Det är inte flera minusgrader ute än så temperaturväxlingen är inte så stor. Ställ buren i ett dragfritt rum, stäng av elementet i det rummet så blir det svalare och han hinner vänja sig succesivt vid att vara inne. Jag skulle inte haft honom vid ett öppet fönster eller dörr pga drag. Är du väldigt orolig, lägg in isklampar i buren några dagar. Men som sagt jag tror verkligen inte du behöver oroa dig.
Jag tror inte det är någon fara. :)

Det är ingen fara, tar själv in mina honor i mars när dom ska ha kullar och tar dom då utifrån till ungefär +12 grader men då är det ju fortfarande minusgrader ute, så det blir en skillnad på minst 20 grader. Ingen har nånsin mått dåligt av det.
Bara han äter och framför allt dricker så är det lugnt.