Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 2798 ggr
watervalley
0

Vad ska er kanin få för mat idag ? ;)

Som rubriken lyder , Vad ska era kaniner få för mat ikväll ?;)

Mina ska få pellets  en morot och en bit frukt :)

Samt  lite nyttigt lördagsgodis , Som jag har gjort själv , som dom oxå älskar Kyss

LMTninis
0

Dom har vart ute hela dagen så gräs har dom ätit , sen får dom pellets och som lördagsgodis får dom några mjölklinser i var :) Kanske äpple oxå :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

hugoochip
0

Mina kommer väll få det vanliga. Stampepellets på morgonen och Hö på kvällen. Sen kommer dom att få någon typ av frukt eller grönsak också:)

watervalley
0

#1 Okej vad nice ,Det finns väl typ några choklad godisar till kaninerna med ? HAr dock inte vågat köpa dom för dom heter choklad och så ska väl kaniner inte äta choklad :P

Men mjölklinser gilalr dom de ? ;)

Sjukt jobbigt att göra mitt egna godis :p tar så lång tid :p

Fast det är enkelt och man behöver inte köpa särskilt mkt saker..

watervalley
0

#1 Okej vad nice ,Det finns väl typ några choklad godisar till kaninerna med ? HAr dock inte vågat köpa dom för dom heter choklad och så ska väl kaniner inte äta choklad :P

Men mjölklinser gilalr dom de ? ;)

Sjukt jobbigt att göra mitt egna godis :p tar så lång tid :p

Fast det är enkelt och man behöver inte köpa särskilt mkt saker..

watervalley
0

#2 okejj , Har du itne fri tillgång till hö ? ;O

Becca97
0

Min kanin ska få pellets,en morot, lite sallad och torkade äpplenGlad

Friheten
0

Smörstekta babymorötter och pocherad blomkål :)
Eller det vanliga skönt hö, grönsaksmix o lite pellets. :)

LMTninis
0

#3 vet inte om det finns choklad men iaf så har jag prövat att ge mina kaniner lite vanlig choklad men dom dissade ;P

Mjölklinser från $ store gillar mina kaniner iaf :) javet inte om de finna mjölklinser för människor , men ag köper iaf sånna som är till kaniner & Marsvin :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

watervalley
0

OKej vad gott alla knainer får ;)

Mina kaniner's godis är torkade äpplen & morötter och bananer och päron som jag har torkat i umnen i unge fär 1½ timme på låg värme.

Har också plockat olika fruktträd's blad som jag oxå torkat och blåbärsblad.Som jag torkar sen häller jag i lite solroskärnor ( rostade ) som domk får till godis ochdom älskar det :D

watervalley
0

puff

watervalley
0

puff

conejos
0

Mina ska få pellets och lite äpple,och morötter.Och hö såklart,vatten och lite gräs :)

//sofie,medarbetare på hermelinkanin.ifokus

www.sofieskaniner.weebly.com

www.tallstigenkaniner.blogg.se

eamy
0

min kära kanin kompis får sitt vanliga pellets med royal raddit i hö själv klart och vatten med vitamin i som han älskar:P sen torkad frukt och så kör jag lite trixs så får han extra godis där pga av attd et är lördag :P hahah

Totzie
0

Mina har fått hö, pellets, morot, paprika och persilja. :)

Fridaaaa
0

Pellets och mer hö om hon inte redan har :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Busangardens
0

Mina har fått pellets, hö, knäckebrödsbit och ekologiska morötter.

Workingdog
0

Mina har fått pellets, sallad, hö och paprika

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

watervalley
0

Gött :) Mina fick litet torkad frukt , ska plocka lite hemma odlade hallon snart som jag ska torka så jag kan ha som godis och sånnt :))

flicaann
0

Mina ska få pellets & grönsaker&frukt ifrån trädgården :D

LadyViolet
0

Ikväll fick alla tre morot & knäckebröd. :)

watervalley
0

Igår kväll fick mina kaniner mosadbanan i vitkålsrullar;)
Ok ikväll får de väl typ nån fruktsallad med lite örter;))

loppan1
0

I kväll ska hon få 1/2 dl pellets och mer hö och nytt friskt vatten som vanligt.

Hon har redan under dagen fått morot, färskt gräs och maskrosor. Hon älskar sitt pellets så hon får "godis" varje dag.

watervalley
0

Idag är det ju fredag så funderar på att göra grönsaks rullar :)

Tar en fjäärde del av ett äpple och lite gurka och vitkål och lite örter som  jag mixaar ihop till en ggga , sen blir det lite tunna bananskivor på det :) Som jag sedan lägger i deras godis "skål "och topar med lite linfrön och solroskärnor :))

pigelina
0

som varje dag ska mina få pellets, hö, vatten och någon grönsak:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Djurlinnea]
0

Min har fått hö,pellets och ikväll så får dom kanske en morot :) så ska hon få springa i hagen och då blir det ju att äta lite gräs ;)

riiffen
0

RR, hö, vatten, russin & salvia:)

medarbetare på allergier.ifokus .

malinroth
0

Knut ska nog få morot, gurka, rödbeta, sallad, paprika och spenat.
Hö har han redan en massa och rent vatten har han nyss fått. Han fäller som en tok nu så jag måste byta vatten flera ggr per dag för att det blir så hårigt och äckligt i skålen :P Kanske skulle ha flaska åt han nu när det är som värst..

[ninnakm]
0

Nuhar redan mina fått, men i alla fall så fick dom, morötter ((allt från landen) äppelgrenar, havregrynsgröt, hö vatten pellets, banan i gröten;)

watervalley
0

Odlar oxå allt hemma ;) har börjat odla gräs till i vinter :) Så det an bli som en gräsmatta;p

watervalley
0

Odlar oxå allt hemma ;) har börjat odla gräs till i vinter :) Så det an bli som en gräsmatta;p