Kanin iFokus

Kanin

Etikett: mat-och-utfodring
Läst 2462 ggr
dirdib
0

Skåne jag vill ge bort pellets

Finns det någon privat person eller omplaceringshem som vill ta emot 3 olika pellets. Cuni complete, oxbow och grainless jr farm. Jag har i 100% "ställt" in vår kanin till grönsaks + hödiet och jag kommer inte att använda pellets (lite kanske på vinter men då kan jag köpa ny i små mängd). Synd att det ska bara ligga där…

Är det någon som vill ha det? Hör av er här eller på marta.eslov@gmail.com

hugoochip
0

Jag vill ha det:)

Var finns det? Jag bor i Ängelholm och undrar om man skulle kunna skick det?

Peak303
0

Som #1 var finns det? :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

dirdib
0

Eslöv men det kan alltid skickas. Jag vill bara veta vem är den personen alltså i min tanke är att det ska gå till de kaniner som behöver något. typ omplacieringshem eller personer som tar hand om många kaniner

hugoochip
0

Jag har åtta kaniner:)

Skulle vara super om det skulle kunna skickas!:)

Men om du hittar något omplaceringshem som vill ha det så ge det hellre till dom:)

Peak303
0

#3 jag har 12 kaniner för tillfället och maten går åt fort O.o Men min pappa bor i Eslöv så ja :3

-'  Malin Hultman

dirdib
0

#4 men du vet att då skulle du behöva betala porto? :) jag är dåligt på att hitta adresser och sånt till omplaceringsplatser :)

hugoochip
0

Då tycker jag hellre att 5# ska ha det:) Hon verkar behöva det mer:)

dirdib
0

#5 skriv meddelande till mig så kan vi komma överens om det tror jag. En liten del vill jag behölla men det finns en del att ta.

Peak303
0

#8, ok :)

-'  Malin Hultman

dirdib
0

putt tyvärr har peak303 inte kommit och svara inte på mail. någon annan som vill ha det?

Fridaaaa
0

var i skåne finns det?:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Bolten]
0

#10 Jag, jag kan komma och hämta de :)

dirdib
0

#11 Eslöv

#12 var bor du?

[Bolten]
0

#13 Malmö :)

dirdib
0

#14 skulle du kunna berätta lite mer om dig? och bara så du vet det finns inte mycket pellets kanske sammalagt runt 1.5-2kg

dirdib
0

putt

dirdib
0

jag kan inte förstå det… man har gratis pellets och ingen som vill hämta… varför? pellets är oanvänd står och tar plats.. GRATIS!

Peak303
0

Asså, jag e ovän med min pappa så är inte i Eslöv.. Förlåt! :(

-'  Malin Hultman

rahl
0

putt

Valkyrie
0

Varför behöver man berätta om sig själv?
Kanske därför, om jag är ärlig kanske det inte låter så seriöst.

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

rahl
0

#20 vad har detta med pellets som ska bort att göra?

miuljo
0

vad skulle det kosta att skicka? om ingen vill ha det så kan jag ta det, jag har just nu 7 kaniner varav 5 ungar samtidigt som jag blitt av med jobb och inkomst så är det inte för dyrt att skicka det så kan jag ta det, om det nu bara ligger där?

rahl
0

om jag minns rätt så var det 170 kr :(

ja det ligger bara hos mig och blir gammal, min kanin får ingen pellets. bara hö gräs pinnar örter grönsaker frukt

Tarja
0

#23 Är det med posten det kostar 170kr?
Om det är så, testa gärna på Schenker. Dom är oftast billigare än posten.

rahl
0

ja det var posten. men schenker måste man säga mått och det vet jag inte än

miuljo
0

risken finns ju att det inte blir billigare för mig att ta ditt när det måste skickas eftersom frakten går på en del. 170kr, för hur många kg?

min syster åker ner till lund några ggr om året men hon har just varit där så det dröjer nog ett tag till.. o det kanske inte alls ligger på vägen dit. jag är inte så bra på geografi :P

Valkyrie
0

26# 1,5 - 2 kg tror jag hon skrivit.
Det blir mycket dyrare, vill bara varna.

Rest in peace Valkyrie!

hjartelyckanskaniner
0

#26 vet inte vart hon åker men Eslöv ligger mitt i Skåne:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

rahl
0

#26 och 27 nej det var inte alls så det blev ungergör 3-4 kg om man räknar allt som jag har.

Sen ligger lund en tågstation ifrån eslöv. man åker malmö-lund-eslöv-höör-hässleholm-kristinstad.

jag ska till landskrona imorgon och hade kunnat ta det med mig om någon var därifrån.

rahl
0

putt

mumdad9
0

Hej!

Jag bor utanför Lund, är det långt däifrån till eslöv?

Om inte skulle jag vara intresserad om du inte gett bort det ännu :)

mumdad9
0

ska du åka till lund idag? i såfall hade det varit mkt lättare

rahl
0

jag vill veta lite mer om dig och dina kaniner och så. så att pellets inte säljes vidare eller att den verkligen blir till nytta

Nej jag ska inte till lund. jag är där nästan aldrig. kanske ska i veckan om inte det blir malmö elller inget.

lund och eslöv är 10 min med tåget + lite till mitt hem :) kolla på skånetrafiken eller eniro om du kör bil.

mumdad9
0

Jag har två kaniner som äter otroligt mkt utan att de blir tjocka och så eftersom de får springa löst och så. Så att pelletsen skulle komma till nytta. Jag förstår om du vill ge pelletsen till någon som har fler kaniner så om du inte hittar nån skulle jag gärna ta imot det.

Om du ska till lund eller malmö i veckan kanske du kunde höra av dig eftersom det hade varit närmare för mig.

MVH

rahl
0

Ja gärna till någon som har flera men tyvärr kom det ingen som ville.. jag vill inte ha pellets stående hemma utan användning.

Jag vet mer imorgon om jag ska till lund (djurapotek) eller malmö (djursjukhus) då jag vet om jag måste handla en speciell foder till den ena hunden.

du kan alltid maila marta.eslov@gmail.com så blir det lättare att informera dig om jag ska iväg

mumdad9
0

jag har mejlat dig nu :)

rahl
0

putt jag har inte riktigt längre plats för det… måste slänga det… det jag har bara haft två som ville, en kommer inte längre till eslöv, den andra mumdad9 måste komma hit för att hämta, jag ska inte till lund eller malmö (ja om du betalar mina två tur och retur biljetter så kan jag komma). jag förstår inte riktigt det.. gratis pellets mellan 3-4 kg och ingen tar det.. väljer ni att betala istället?

Valkyrie
0

37#Men det kan ju vara jobbigt att hämta, då betalar man kanske hellrer nytt?

Rest in peace Valkyrie!

miuljo
0

37# det är säkert många som inte skulle tacka nej till gratis mat till sina kaniner, men det gäller ju att man bor nära dig om man ska tjäna på det.

det rör sig ju inte om några jättemängder och då blir det nästan enklare att gå till närmaste butik o handla det. känner du ingen granne elelr kompis eller nån som har kaniner som du kan ge det till… ?? ….

rahl
0

men jag har ju sagt också att betalar man min biljett inom skåne så kan jag lämna pellets. det räcker att jag ger gratis 3-4 kg pellets jag ska ju inte betala för att leverera det.

nej jag har ingen

Valkyrie
0

40# Ja det är ju exakt det vi menar, att betala biljetten kanske kostar lika mycket som att köpa det själv ?

Rest in peace Valkyrie!

rahl
0

Nej det tror jag inte, biljetten till lund kostar 29 kr + 15 kr tillbaka om det blir inom en viss tid. Varje pellets jag köpte kostade mellan 150-200 kr :) så typ det jag har kostar  400 kr om man skulle köpa.