Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1361 ggr
Inaarah
0

(S) Ev. lejonhuvad kanin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger nu ut en liten annons på min lilla flicka.

Namn: Pigelinas Breaking Dawn, aka Chica
Ras: Lejonhuvad kanin, dubbelmanad, dock fällt av
Färg: Japantecknad gul/svart, dock feltecknad
Kön: Hona
Födelsedatum/ålder: Född 18/3 2010, dvs drygt 6 mån
Finns: Några mil norr om Göteborg, ser att hon gärna hamnar i närheten
Uppfödare: Hanna, pigelina här på sajten. www.pigelina.tk
Övrig info: Chica är en mysig och trevlig liten kanin med otrolig personlighet. Det tar ett litet tag innan man lär känna henne, men efter det är hon helt fantastisk. Kan vara lite sur vid hantering på t.ex burtak, eller när hon ska hämtas in från rasthage, men absolut inte jobbig. Sätter man sig ner med henne i knät så är hon som ett litet lamm, och brukar emellanåt slicka lite på handen.

Försäljningsorsak: Jag älskar min lilla kanin högt över allt annat, men jag går nu i 8an och behöver lägga mer och mer tid åt skolan än jag väntat mig. Jag vill även hinna med så mycket annat, och Chica är prio ett för mig, men jag har insett att jag längre mot senhösten/vintern kommer få allt mindre tid med min lilla ängel. Då vore det kanske bättre för oss båda om hon fick ett annat hem/alternativt fodervärd under ett par månader, där hon får mera vård, omsorg, kärlek men framförallt tid hon får här.

Jag säger inte att det går någon nöd på henne - inte alls, men det hade kanske varit bättre för henne att komma till ett annat hem som har mer tid.

Jag förespråkar att hon kommer till foderhem, där vi avtalar en tid för dig att ha hand om henne. Du får med foder, mat- och vattenskålar, sele, rosetter, borstar, bur, kompostgaller, you name it.
Som jag skrivit betyder hon otroligt mycket för mig, men jag har insett som sagt att det kanske är bättre för oss båda att hon flyttar en period.

Jag är extremt noga med vart hon hamnar, och jag vill att vi ska ha telefonkontakt och att jag obehindrat kan hälsa på henne. Finner jag inget passande hem, så kommer hon stanna här.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
**Kontaktuppgifter:
**inaarah@hotmail.com eller PM här på sajten.
Endast seriösa spekulanter.
Kan även tänkas säljas, där hemmet är viktigare än priset men det får diskuteras. Foderhem står alltså över vinterhalvåret, och vi avtalar en tid där jag kommer och hämtar hem henne igen.
Kommer låsa tråden då jag är bortrest eller när det inte längre är aktuellt.
Fler bilder finns att se!

Inaarah
0

Tillägger: Jag vill inte ha kommentarer om att jag är oansvarig som köpte henne, att jag förespråkar att hon flyttas runt eller dylikt. Jag gör inte detta, men Jag vill se... det finns någon där ute som kanske kan erbjuda henne ett bättre hem.

[Airo]
0

Åh, vad synd.. :/

Hoppas att du hittar ett lämpligt hem till henne<3 och hoppas allt ordnar sig.. :)<3 hon är så söt!

Emelie
0

Skulle gärna tagit mig an henne om jag hade haft tiden och platsen, det vet du! <3 Lycka till med att hitta någon bra för henne vännen.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Inaarah
0

#2 Tack! :)

#3 Ja, jag vet. Det är ju i alla fall ingen panik, utan mest en intressekoll om det finns någon som tillhandahåller ett mer passande hem en period.

Inlägget är låst för nya kommentarer