Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1467 ggr
Rorvers
0

(S) Kaniner säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

med sorg i hjärtat har jag bestämt mej för att sälja dessa underbara kaniner. För att jag inte har den tiden och jag skäms över att dom inte får komma ut lika ofta längre. Det är Mamma med två ungar.

Moälvens Guiseppina Tartagni mamman

Hon Kommer från en hoppkanin uppfödare. Men har bara hoppat en tävling i lätt då hon vann, sen blev hon tjurparad och har inte hunnit tävla nå mer. Hon har talang som jag har sett när jag har tränat med henne. Dock kan hon bli väldigt stressad när hon hoppar och behöver därför träning och en lugn matte. Hon är världens mysigaste men i buren kan hon vara lite sur. hon har ALDRIG bitit någon! Jag vill att hon ska komma till ett hem där hon får vara ute och motionera dagligen eftersom hon har så mycket energi. Hon är ungefär 1,5 år och kan komma långt i hoppning bara man tränar henne. Hon kallas Jossan.

Slipknot hane

Slipknot har jag föttupp själv. Han är en gullig liten grabb som vill mysa men samtidigt är han pigg som sin mamma. Han är lite osäker och rädd men skulle bli bättre om han kom till ett hem där någon höll på med han varje dag så han får någon att lita på. eftersom jag inte har haft tid att hålla på med dom varje dag så har han blivit rädd. Han behöver mycket Motion ochjag hade tänk att börja tävla med han i hoppning men har inte blivit av. Jag har tränat med han och han är värkligen duktig och skulle bli ännu duktigare med träning. Han passar både till den som vill ha en kel kanin elr till den som vill träna elr tävla hoppning. Han är snart 4 månader. han kallas Knotten elr tjockis eftersom han var tjockast av dom alla när han var liten och därför har han fått ha kvar det namnet.

Akillez hane

Akillez är en riktigt framåt kanin och liknar hans pappa jätte mycket i betendet.  Han är hur gosig som helst och blir jätte glad och kommer fram när man kommer. Han älskar när man håller på han och passar som en kelkanin men han är även bra på att hoppa men tycker inte att det är så roligt. Jag kan inte säga så mycket om han förutom att den här kaninen är helt underbar! Han kallas Acke.

Jag bor i örnsköldsvik. jag tänker sälja mamman för 200 hundra, jag köpte henne för 250. och ungarna säljer jag för 100. Hemmet är viktigare än priset!

På bilden är det jossan.

// Alva

Rorvers
0

Akillez

Rorvers
0

Slipknot

Om ni vill ha mer bilder, säg till

Workingdog
0

Guud så fina, och jag som vill ha en hoppkanin (aa), vilka/vilken ras? :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Rorvers
0

dom är blandras , vädur och dvärgkanin vet jag att dom har i sej :)

Workingdog
0

Ååh om man utgick från beskrivningarna så älskar jag Jossan och Slipknot  :)

/Mvh Jennifer

Rorvers
0

vart bor du ? :) om du är interessaerad så kan du skriva vad du kan ge kaninerna för hem och lite om dej ? :)

Workingdog
0

#6 skulle vilja ha slipknot, bor i stockholm, men tror inte jag får :( Kan kolla och återkomma idag  :)

/Mvh Jennifer

Rorvers
0

okej, gör så :)

Rorvers
0

Putt

Rorvers
0

jossan ska flytta tillbaka till sin förra ägare. söker bara hem till slipknot. flr jag ska behålla Akillez