Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1638 ggr
amanda-h
0

Aktivera kanin, akut

När Vitlök kom till mig för ca 3 år sen var han pigg, livlig och faktiskt riktigt smart. Tex så kom han ut ur sin bur, som var haspad på utsidan, genom att krypa upp i höhäcken, som sedan ledde ut (eftersom vi ska kunna mata från utsidan).

Men på senare tid har det blivit att han bara sitter i sin bur 75% av tiden, resterande procent har han en jordig rasthage att vara i. Detta är givetvis inte alls bra, speciellt inte som han är den typ av kanin som behöver aktiveras massor både fysiskt och psykiskt. Annars stänger han lätt av omvärlden och bara sitter i sin bur och ser dyster ut, vilket det har blivit nu.

Vill ni hjälpa mig med tips? mm för att plocka fram den smarte lille killen som jag vet finns där? Skulle bli väldigt tacksam, för jag vet inte riktigt vad jag kan göra och han mår inte bra som det är nu, det ser jag ju.

bellamollylovee
0

Gå ut i koppel, kanske ha tunnlar m.m i rasthagen? :) Du kan ju även hoppa med han, det kanske han tycker är kul :)

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Denna kommentar har tagits bort.
amanda-h
0

#2 Tack så mycket!

En fråga, kan man ge kaninen toarullar att leka med? Eller är det farligt? för dem att gnaga på?