Kanin iFokus

Kanin

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1681 ggr
Bruden-Mbuti
0

Bruden skrämde mej 2gr idag

Bruden brukar få gå lös på balkongen när nån är hemma. har buren öppen så hon kan gå in när hon vill.

glömde i morse när vi alla åkte iväg att stänga in henne. när jag kom hem å tittade till burarna så var hon inte i sin,hittade henne inte på balkongen heller. fick panik, tänk om hon kommit upp på nåt och hoppat över räcket. letade å letade tom inne å tänkte att hon hade väl varit snabb och hoppat in utan att jag märkt det när jag stängde balkongdörren. ut igen å letade å hör ett prasslande, öppnar locket till hö tunnan och vem ligger där?- jo Bruden. fråga mej inte hur hon tagit sej in i den för det fattar jag inte.

nyss var jag ut å gav dom nytt vatten. ser då att hon ligger på rygg. kollar om hon andas för jag trodde hon käkat så mkt hö att hon fått förstoppning å kolat av. hon  vaknar å kommer skuttandes å verkar vara som vanligt.

har aldrig sett en kanin sova på rygg , har ni?

trodde de bara sov på mage el sidan.

har era kaniner lurat/skrämt er nån gång? berätta gärna.

LMTninis
0

min kanin har skrämt mej ;P

HOn smet ut ur buren, det är ett skjul med en gallerdörr ,

jag hade tagigt ut ena kaninen för lite hoppträning och bara puttat igen gallerdörren utan att sätta på haspen (det brukar inte behövas för den är så seg att öppna) Men då när jag hade hoppad klart med andra kaninen och satt på gräsmattan och gosade med henne så var8e nåt som kom o puttade på mej , då vare Maarit som hon heter som hade puttat upp dörren ;P Jag vart jätte rädd :O är så lättskrämd ;P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

Bruden-Mbuti
0

#1 vilken tur du hade att hon kom till dej å berättade att hon var på rymmen. duktig kanin du har.

LMTninis
0

#2 haha, ja , men jag kan tänka mej att hon kom till mej endast för att berätta att hon redan utforskat hela baksidan av gården och att hon inte orkade gå tillbaka till buren själv ;P

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk ♥
~ Hemsida: Laoop.weebly.com ♥

[Airo]
0

Min lilla Zorro har skrämt mig en gång :P

När min ena kaninhane Ruffs var innekanin så hade jag honom ute på dagarna med buren och allt för att vänja honom, han skulle bli utekanin. Och så hade jag ute Zorro i rastgårdshagen och så gick jag in. 30-60 minuter efter det så hörde min mamma något prassla på altanen, och då gick hon ut och så såg hon Zorro stå och krafsa på Ruffs bur! x'd Vet inte hur han hade kommit ut från rastgårdshagen. Men det var i alla fall bra att han sprang upp på altanen och att ingen katt hade kommit och tagit honom eller en fågel…

hjartelyckanskaniner
0

Min kanin har oxå rymmt men hoppat i fodertunnan istället:P gissa om han blev rund om magen sen? Det värsta var att han hade kissat och bajsat i fodertunnan oxå. Var att köpa nytt foder dagen efter.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Airo]
0

#5 haha, aww. Stackars dig x)<3

[aammE]
0

Algot skrämde mig ordentligt en gång!

Alltid när jag går ut på altanen där jag har kaninerna så säger jag någonting i stil med "Tjoohoo kaninerna!" för att de ska vakna (om inte den gnisslande dörren redan har väckt dem) men en dag så låg Algot bara kvar på sidan trots att jag tjoade och ropade hans namn (vågade inte gå fram och se om han var död…) så jag rusade in till min sambo och skrek "DUU MÅSTE GÅ UT TILL KANINERNA!" medan jag storbölade… Men han var vaken när min sambo gick ut. Oskyldig

hjartelyckanskaniner
0

#6 hellre köpa nytt foder än att ge kissigt och bajsigt foder:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Airo]
0

#8 haha, ja xd