Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1365 ggr
KarolinaNowak
0

Inget knorrljud från hanen

Har precis satt ihop en hane med en hona, han har försökt para henne fler gånger men har inte hört något knorrljud från honom som visar att parningen lyckats. Tidigare idag parade han en annan hona och då gjorde han knorrljuden och "ramlade" ner, precis som vid andra vanliga lyckade parningar hos mig. Honan verkar villig, så jag förstår inte varför inte han lyckas den här gången? Kan en hane var tom på utlösning? Och behöver därför "vila"?

Obestämd

Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo

[sstorm]
0

Mina hanar knorrar aldrig, däremot ramlar de av och vissa får "tix" efter de och nyser samt stampar, andr agör ingenting utan bara ligger ett tag och sen är de uppe på benen igen ;)

KarolinaNowak
0

#1 Han ramlade aldrig av med denna honan, utan låg kvar på henne en liten stund och sedan gick han ner för att "nosa" på henne istället (ibland försökte han igen). Detta upprepades flera gånger, han försökte ju, och honan låg platt och höjde upp svansen och visade tydligt att hon var villig.

Och tidigare så gjorde han ju både knorrljud och ramlade av (på en annan hona). Obestämd

Varma Hälsningar

[sstorm]
0

#2 då var nog hon inte brunstig

KarolinaNowak
0

#3 Haha, då lurade hon mig bra. Tungan ute Får testa igen en annan dag och se om det blir mer lyckat då. Flört

Varma Hälsningar

[Wera]
0

Alla hanar "knrorrar/grymtar" inte när en PARNING lyckats - ibland "ramlar" dom bara omkull bakåt.

Zvintos
0

Det är inte alla gånger hanen ramlar bakåt heller.
Har själv varit med om en PARNING som inte tog mer än 2-3 sekunder innan vi hann sära på dem och där kom det ungar en månad senare.

Linnet
0

#3 Om honan ligger platt och lyfter upp svansen så är hon ju parningsvillig.

[sstorm]
0

#7 jag har haft honor som lägger sig för att de är underlägnsa, de betyder inte att de brunstar

Linnet
0

#8 Men då lyfter dom inte undan svansen, syns ju väldigt tydligt om en hona är parningsvillig.

[sstorm]
0

#9 Ja men en kanin ligger inte med svansen pekande nedåt direkt heller, som jag tolkar de låter de som att de kan vara så att honan inte var villig, har varit med om precis samma sak och honan la upp sig men släppte inte till. Hanen försökte och försökte men ramlade aldrig av. De är så jag tolkar de

KarolinaNowak
0

Idag var hon inte alls intresserad, skuttade bara iväg. Så antar att hon är skendräktig?, men det märker jag ju så småningom. Tungan ute

Tack för alla svar! Skrattande

Varma Hälsningar

Linnet
0

#10 VIsserligen har dom väl inte svansen neråt, men när dom viker upp svansen för att dom är parningsvilliga, så ser man ju verkligen hur dom liksom lyfter upp hela bakdelen för att hanen ska komma åt.